applelife

Alla inlägg under februari 2012

9F

Av Elin . - 2 februari 2012 19:33

För en vecka sedan trodde alla att vår kemilärare var tvungen att sluta men den glada nyheten att han fick stanna kom igår. Men smarta och snabba som vi på klass 9F är hann redan göra ett hejdå-kort till honom och i och med det togs det en bild på hela vår klass. Jag såg för några dagar sedan att bilden kommit upp på facebook så nu "vågar" jag publicera den här också. Så här ser alltså min klass ut..

      Upp från vänster: Oscar, Nico, Ken, Jens, Adam, Niklas, Saran och Jonathan.

Ner från häger: Miranda, Julia, Jessica, Jag, Johanna N och Johanna S.

 

PS: Kom ihåg tävlingen! Kommentera, kommentera, kommentera & VINN!

Av Elin . - 2 februari 2012 15:19

Johanna och jag har känt varann i över 5 år och vi är, som man säger, bästa kompisar. Eller egentligen kanske det låter lite dumt att säga så, men i alla fall står vi varann nära. Vi gick på samma klass två år i lågstadiet och när vi började högstadiet blev vi också på samma klass så vi umgås varje dag och typ varenda minut under skolveckan.

  

Har en annan kompis som också heter Johanna, men för att inte blanda bort er och för att ni skall veta vilken Johanna jag pratar om, så kallar vi henne J. Henne lärde jag känna när vi började högstadiet så vi har känt varann runt 3 år nu. Hon är otroligt rolig, har bra humor när hon är på sådant humör och det går bra att prata med henne.

 

Josefin är en av mina nära kompisar som jag inte alls känt länge. Hon är ett år yngre än mig och vi har känt varann i bara 1 år. Men trots det är hon en fantastisk vän som lyssnar och som man har riktigt roligt tillsammans med.

 

Ida har jag känt lika länge som jag känt J, alltså 3 år. Vi har haft våra gräl men alltid ändå lyckats komma över dem och vara kompisar. Grälen har minskat och idag är vi riktigt bra kompisar.

  

 

Här var inte alla mina kompisar, bara dem som jag just nu umgås mest med och råkar ha bild på. Förhoppningsvis får ni se flera utav mina kompisar någon gång senare. Vill ännu påminna er som inte ännu kommenterat förra inlägget att göra det nu om ni vill vara med och tävla om halsbandet!


 

 

 

Av Elin . - 1 februari 2012 14:14

Nu startar då tävlingen jag redan nämnt lite om! Det är frågan om ett halsband jag vill lotta ut åt någon av er läsare som tack för att ni läser och kommenterar och får mig att bli glad. Det ända ni behöver göra för att vara med och tävla är att kommentera detta inlägg. Och det är så himla enkelt, så alla med och tävla nu gammal som ung! Tävlingen är igång ända tills lördagen klockan 23:00, och efter det drar jag en vinnare. En liten påminnelse är att fastän ni skickar flera kommentarer har ni ingen större chans att vinna, det är bara en kommentar per person som räknas. Lycka till kära ni!

   

 

Av Elin . - 1 februari 2012 06:46


 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards