applelife

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin . - 23 februari 2012 18:29

Marie: Hej Elin. Du har ju sagt att du vill få både ris och ros från dina läsare och därför tänkte jag nu säga min åsikt. Det är så att jag verkligen gillar din blogg, men på den senaste tiden har du börjat minska på inläggen och på tanke-inläggen. Varför? Det är just de som är de bästa och man blir lite småledsen när man kommer in på din blogg och du inte skrivit något nytt. Jag tror att många andra också skulle bli glada om du kunde skriva lite oftara tanke-inlägg eller över huvud taget inlägg. Hoppas du inte tar illa upp för det är bara min åsikt och vad jag förstått så vill du att dina läsare skall vara nöjda. Ha det så bra, kram på dig!

Svar: Måste tacka Marie som skrev denna kommentar. Du gjorde faktiskt mig en liten tjänst då jag inte hade en aning om vad jag skall skriva om idag. Dock blir jag lite nedstämd när jag läser sådana här kommentarer, det är ju klart, precis som Marie skrev, att jag vill att mina läsare är nöjda. En orsaken till varför jag på senaste tiden minskat på inläggen finns nog egentligen inte, så till den frågan har jag inget svar. Men jag tar åt mig av kritiken och skall försöka bättra mig och skriva mera inlägg om tankar och känslor som väldigt många av er gillar allra mest här på bloggen. Fortsätt att ta kontakt och berätta om era åsikter, upplevelser och tankar. Jag vill ju veta saker och ting om mina läsare, det är ni som håller upp denna blogg!

Av Elin . - 22 februari 2012 16:56

Precis som jag kunde gissa bröt jag mitt löfte om att inte shoppa på några veckor. Men denna gång kan jag faktiskt se lite mellan fingrarna för jag hittade en helt underbar stickad tröja som jag helt enkelt var tvungen att köpa. Som ni vet så letar jag efter ett läppstift med en färg som passar mig perfekt, och hittade idag igen en mycket bra färg, och till det ett läppglans i samma nyans och hela kombinationen ser alldeles perfekt ut! Jag tror att mitt letande nu äntligen kan sluta, eller vem vet kanske jag snart får intresse för någon annan färg, kanske någon mörk metallic färg?

  

  

 

 

 

Av Elin . - 21 februari 2012 20:42

Vilken dag! Har gått omkring med ett leende på läpparna och orsakerna till det är många. Vaknade sent så jag och min kusin Sofia satte genast igång med att dekorera tårtan och direkt efter det använde hon sin konstnärliga kreativitet och kom på ett otroligt vackert sätt att vika servetterna till middagen. Medan jag och Sofia höll på med våra grejer hade min andra kusin Niklas hunnit få till en riktigt elegant dukning. När vi sedan hade paus i några timmar innan gästerna skulle komma fixade Sofia mitt hår och min make-up, och vi satte och diskuterade allt mellan himmel och jord, vilket jag verkligen gillar då vi träffas så sällan. När gästerna sen kom, åt vi den godaste maten på länge och trivdes i varandras sällskap. Som present av min morbror och hans familj fick jag ett helt underbart vackert armband och av mormors vännina ett par härliga örhängen. Förutom allt detta har jag haft en speciell person i mina tankar hela dagen, och allt detta tillsammans har gjort mig så otroligt glad! Hur har er dag varit?

  

  

  

  

 

Av Elin . - 20 februari 2012 19:15

Hur går det i skolan? Det går faktiskt bra!

 

Hur ser betyget ut? Också det ser rätt bra ut, och jag är ganska nöjd över mig själv i vissa ämnen, men så finns det också ämnen jag skulle kunna skärpa mig lite i.

 

Hur ser dina framtidsplaner ut? Skrev redan om dem i ett tidigare inlägg, men så här kort sagt så är min dröm just nu att bli journalist och enligt min kompis skulle mitt liv vara meningslöst om jag inte gjorde det vettiga valet att bli det. Förutom ett jobb som jag trivs med så vill jag ha pojkvän och sedan barn. Resa är också någonting jag vill göra mycket och träffa nya intressanta människor och utveckla mina språkkunskaper.

 

Är du singel? Ja, jag är ju det. Men som ni säkert har lagt märke till i några inlägg så finns det en person som gör mig otroligt glad och som kanske skulle kunna vara någonting mera än bara en vän, men tiden lär visa hur det blir.

 

Vilka länder har du varit i? På grund av att min pappa inte gillar att resa så reser vi typ aldrig så har bara varit i Sverige, Estland, Tyskland och Italien. Men i framtiden skall det definitivt bli flera!

 

Har du färgat hår? Nej, det har jag inte, det är nog helt min egna naturliga färg.

 

Hur många förhållanden har du haft? Faktiskt inte ett enda som verkligen räknas. Det har alltid varit så att man blivit tillsammans utan några som helst riktiga känslor för varann. Så svaret på denna fråga är noll.

 

Hur många språk kan du? Svenska, finska, engelska och så läser jag tyska andra året nu. Kan även några små ord och fraser på italienska.

 

Vad skulle du vilja ändra på i världen om du kunde? Oj, vilken svår fråga! Jag måste erkänna och säga att jag egentligen inte vet så mycket om vad som händer ytterom Norden och därför har jag lite svårt att ta ställning till denna fråga. Men en sak som många vill är ju det att man skulle sätta stop för alla krig, och den saken håller jag med om. Fast egentligen så rör ju alla krig inte en finländare i ryggen så jag tror inte riktigt att jag förstår hur de som bor i länder där det är krig känner sig.

 

Vem är personen du pratar med och som gör dig glad? Ja det skulle många allt bra vilja veta, men tyvärr tänker jag inte avslöja det än. Ni kommer få veta mera efter några veckor, jag lovar!

 

Vill du bo hela livet i Lovisa, eller har du någon speciell dröm? Nej, jag vill absolut inte bo i Lovisa! Inte ens i Finland. Jag vill inte ha ett liv med rutiner och samma tråkiga gator upp och ned varenda dag. Jag vill ha någonting stort och nytt! Helst typ Tyskland, Storbrittanien, USA eller lilla härliga Sverige.

 

Hur lång är du? Ungefär 173 cm.

 

Har du syskon? Ja, en sju år yngre halvbror vid namn Linus.

 

Vad tycker du om Kissie och Blondinbella? Tyvärr så måste jag säga att jag tycker de är lite tråkiga. Jag orkar i alla fall inte kolla in deras blogg varje dag, det blir snarare högst en gång i veckan, och det är verkligen högst!

 

Har du många kompisar? Inte överdrivet många och jag trivs faktiskt med att ha det så. Jag har hellre några få nära vänner som jag verkligen kan lita på än att ha massor av vänner och inte kunna lita ordentligt på någon av dem.

 

Vad är det bästa med att blogga? Det absolut bästa är det att få skriva av sig om många olika saker och få respons av er härliga läsare! Jag ångrar verkligen inte att jag började blogga, det är rent ut sagt en av de bästa beslut jag någonsin tagit. Och ni läsare gör ju bloggen sååååå mycket bättre, tack för att ni finns!

 

Vilka är dina top 5 yrken/ botten 5? 1.Journalist 2.Reklamchef 3.Ekonom 4.Arkitekt 5.Ingenjör / 1.Städare 2.Trädgårdsmästare 3.Taxichaufför 4.Busschaufför 5.Närvårdare

 

Vilken är din favoritgodis? Choklad!

 

Vilken är din favoritdryck? Helt klart coca cola och tätt efter kommer apelsinjuice.

 

Vilken bok är den bästa du läst? Bara inte du. Rekommenderar den! Tyvärr så minns jag inte vad författaren heter, men tror det var Katarina von Bredow.

 

När fyller du år? Fyller 16 år idag, så fyller alltså år den 20 februari.

 

Vilka ställen vill du besöka innan du dör? New York, Australien, Spanien, Grekland, Schweiz, Island, Lappland, Vasa, Göteborg, Skåne, Kalifornien, Los Angeles, London och massa fler ställen.

 

Vilket ämne är bäst/ sämst i skolan? Svenska, tyska och textilslöjd är helt klart bäst. Till de sämsta hör historia och religion.

 

Vem är din förebild? Jag har flera förebilder,  bland annat min farfar, mormor och kompisar.

 

Vilka bloggar följer du? Några kompisars och PS I love fashion och ibland Kenza, Blondinbella och Kissie när jag har lust men det är som sagt väldigt sällan.

 

Tusen tack för alla era frågor, hoppas ni har fått svar på det ni undrat och att ni fortsätter ställa frågor även fast det inte är en frågestund.

 

 

 

Av Elin . - 19 februari 2012 17:00

På grund av att jag imorgon åker till mormor för att fira min födelsedag där tänkte jag starta en frågestund som några av er önskat att jag skulle göra. Så medan jag är i Borgå några dagar får ni passa på att ställa era frågor här i kommentarsboxen eller skicka dem på hotmail. Egentligen vet ni, som inte känner mig, inte så mycket om mig så det borde ju vara lätt att komma på någonting att fråga. Det kan vara precis vad som helst, frågor om skolan, känslor, kärlek, familj, hobbyer, kompisar och allt annat ni bara kommer på! Så skicka in era frågor så svarar jag på dem i ett inlägg lite senare. Ha det så bra tills vi hörs igen!

 

 

 

Av Elin . - 18 februari 2012 19:27

Nu är kalaset på slutrakan och om en timme skall jag åka till Johanna och sova över där för att jag behöver hennes hjälp med ett par grejer. Ville bara visa mitt fina skrin för smycken som jag fick av Johanna idag. Det är i färgen vit med rosa kanter och väldigt fint inuti. Tyvärr får inte ens hälften av alla mina smycken plats där men det hjälpte ändå mycket, för nu vet jag var de viktigaste smycken jag använder dagligen är. För övrigt har jag bara fått pengar, vilket också var mycket bra då pengar verkligen är någonting man behöver när allting kostar. Ni får ha en fortsatt bra kväll, så hörs vi imorgon. Godnatt på er!

   

Av Elin . - 18 februari 2012 08:33

Hur har er morgon börjat? Min har börjat med huvudvärk, dåligt humör och kyla runt omkring mig, alltså med andra ord inte bra. Hoppas i alla fall på att resten av dagen löper bra, skall baka inför mitt släktkalas ikväll och troligtvis hälsa på farfar en stund ifall det blir brist på någonting att göra. Nej, nu måste jag få någonting gjort här, kommer ta extra länge idag eftersom humöret och motivationen är nere på botten. Vi hörs senare!

 

Av Elin . - 17 februari 2012 17:17

Bästa lektionen

Jag trodde att jag aldrig skulle komma på mig själv att skriva detta men det är faktiskt matte lektionen på tisdagen. Orsaken till varför jag utser den till veckans bästa lektion är för att jag sitter tillsammans med J och Sara och vi gör lektionen till den bästa! Tack till er för att ni finns och gör matten lite roligare.


Bästa händelserna

Helt klart slalom dagen i Messilä! Har aldrig varit så roligt att skida, och vädret var perfekt. Helt awesome!


Den mest lyssnade låten

Som jag redan nämnt tidigare är jag väldigt insatt och intresserad av Sveriges Melodifestival och alla låtar jag tyckt att varit bra och som inte kommit vidare sitter jag och lyssnar på flera månader, och kanske till och med år, efteråt. Denna vecka har det varit Mimi Oh med låten Det går för långsamt.


Sak jag blivit extra glad över

Äntligen är det säkert att jag skall få träffa en helt underbar person som gör mig otroligt glad! Mera om det får ni veta om några veckor när jag har mera att berätta om den saken.


Bästa ögonblick

Alla de magiska stunder som en person har sagt helt otroligt vackra saker åt mig och gjort saker för mig. Tusen tack fina du, du vet vem du är!


Hur har er vecka varit?



 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards