applelife

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin . - 7 februari 2012 13:55

Oj nej vilken lång dag det har varit idag. Eller så har det känts i alla fall. På bussresan till skolan höll jag redan på att somna och tröttheten har hållt i sig under hela dagen. Lite jobbigt faktiskt, men egentligen kanske jag bara har mig själv att skylla. Jag borde sova mera,  men det är inte alltid så lätt när man har bättre att göra om kvällarna. Men tillbaks till min dag. Efter två extremt långa lektioner med en blandning av studiehandledning och modersmål hade vi en riktigt intressant lektion, nämligen biologi. Alla vi som går på årskurs nio läser om människan och allt som har med den att göra. Just nu läser vi om nervceller och nervsystemet, och det är helt amazing att förstå hur allting inne i kroppen, och fram för allt hjärnan, fungerar! Min långa dag är inte ens på slutrakan än. Har ett tal inför vändagen som jag måste skriva klart, göra en läsförståelse grej i tyskan och prata med min underbara skatt! (Längtar såååå tills jag kan tala om för er vem det egentligen är..) Hur har er dag varit?

   

Av Elin . - 6 februari 2012 17:19

Kollade in H&M:s hemsida på internet och blev lite extra fötjust i deras kollektion med sportkläder. Jag har aldrig riktigt brytt mig om hurdana mina kläder har varit när jag tränat men under den senaste tiden har jag faktiskt börjat leta efter ett par träningsbyxor i polyester och ett matchande linne och träningsskor. Jag har sådan himla dålig motivation till träning, så kanske den skulle vara mera på topp om kläderna var lite snyggare, vem vet? Jag har länge letat efter ett par träningsskor så jag skulle slippa min lärares gnäll och idag hittade jag ett par som var helt okej. Inte riktigt sådana som jag tänkt mig men de får lov att duga, jag satsar mera sen på själva outfiten. Några av de här skulle inte alls sitta illa, eller vad tycker ni?

 

Av Elin . - 6 februari 2012 15:20

Om man räknar bort läsförståelsen och mitt höga temperament då jag blev riktigt arg, så har min dag varit rätt okej. Haft lektioner så som finska, modersmål, kemi och engelska. Tyvärr var min härliga kompis J sjuk idag så fotograferings stunden var inte alls lika rolig som den brukar, men jag och mina andra kompisar lyckades ändå få några hyffsat bra bilder. Jag vet inte vad det beror på men jag och Johanna ser så bra ut på bild tillsammans. Så gosiga och fina..

  

  

 

Och lite bilder från gymnasiet bara för att jag lade ner tid på att fotografera där..

  

  

  

 

Av Elin . - 5 februari 2012 18:21

Intresserad av musik som jag är, blev igår kväll otroligt glad över att Sverige äntligen skickade en bra låt direkt till finalen i Globen. Orsaken till varför jag bryr mig om vilken artist och låt Sverige i år skickar till Baku är därför för att jag alltid varit intresserad av grejer som händer i Sverige. Det tycker många att är väldigt konstigt då jag bor i Finland och inte har någon anknytning till Sverige över huvud taget. Men ärligt talat så kan Sverige det här med musik, eller ja, i alla fall bättre än Finland. Det är ingen idé att ens lägga ner sin tid på att se på Finlands Eurovisions uttagningar eftersom de ändå aldrig når en bra placering. Som t.ex förra året när de skickade Paradise Oscar med låter Da Da Dam som var det bästa Finland hade haft på länge gick allting åt skogen, så i år har man verkligen inga höga förväntningar. Det är just därför jag lägger ner min tid på Sveriges Melodifestival istället, och eftersom jag inte kan vara med och rösta så tackar jag er svenskar för att ni röstade Loreen direkt till final, för hennes låt var grym!

Av Elin . - 5 februari 2012 13:59

Vad roligt att många ville vara med och tävla om halsbandet. Tyvärr så kunde ju alla inte vinna det, men den som vann det och som nu kan vara glad är Annika. Jag ber dig Annika att ta kontakt på hotmail så jag får din adress så halsbandet snart är hemma hos dig. Du har två dagar på dig annars drar jag en ny vinnare, på det viset har de andra ännu en andra chans att vinna. Ett stort tack till alla som varit med och deltagit och Grattis Annika! Ni som inte vann kan jag trösta med att det snart kommer att dyka upp en ny tävling.

 

Av Elin . - 4 februari 2012 19:05

Av Elin . - 4 februari 2012 17:00

Ville bara påminna er om att det bara är 5 timmar kvar (6 timmar för er som bor i Sverige) av tävlingen om halsbandet. Så om ni inte ännu har deltagit i tävlingen så är det verkligen tid för det nu! Det är bara 14 deltagare så chansen att vinna är rätt stor, så vad har ni att förlora? Tyvärr får det bli en bloggfri dag idag då jag inte har något att skriva och dessutom vill jag tillbringa hela kvällen med att prata med en speciell person. Så ni får ha det så bra och som sagt, delta i tävlingen!

Av Elin . - 3 februari 2012 19:55

Bästa lektionen

Oj nej gud vad svår denna kategori är denna vecka. Har inte direkt haft en super bra lektion, men dagens samhällslära lektion var rätt intressant då vi fick möjligheter att gå över till gymnasiet och lyssna på en föreläsning om Europeiska Unionen. Det kanske inte är den bästa lektionen, men den klart intressantaste!


Bästa händelserna

Jag har lovat mig själv att vara seriös här på bloggen men ibland måste man får ha lite roligt, även för ingenting. Och det kan man minsann säga att jag och min kompis Johanna hade idag på matpausen. Eller jaa, VI hade i alla fall roligt! Här är en liten kort film av någonting som piggade upp oss idag..


 

Den mest lyssnade låten

Enrique Iglesias är namnet på artisten vars låtar spelats upp och ner hos mig denna vecka. Favoriten är låten Tired of being sorry.

 

Sak jag blivit extra glad över

Alltså jag har sagt det förut och säger det igen, alla ni läsare! Det är ni som gör mig lite extra glad och under denna vecka har antalet ökat otroligt mycket. Frågan är bara, var kommer ni ifrån?


Bästa ögonblick

Alla de dagar, timmar, minuter och sekunder jag fått prata med en väldigt speciell person. Tyvärr får ni inte ännu veta vem det är, men för er få som redan vet det kan jag säga att jag verkligen börjar bli förtjust i denna person nu...!


Och lite extra för denna vecka....

Jag och mina, just nu, tre närmaste vänner Johanna, J och Miranda har haft foto-maraton denna vecka och tagit runt trettio bilder under trettio minuter dagligen, så varför inte dela med lite av dem åt er också? Det är ju därför jag springer runt med kameran i väskan hela tiden.

  Morgonpigg som vanligt!

  Om jag frös? Ohja!

 Vänskap, vänskap, vänskap. 


Hur har er vecka varit?

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards