applelife

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin . - 16 februari 2012 15:15

Ont i vristerna och vaderna är någonting en nybörjare på slalom är van att få, och jag hör till en av dem. Har endast åkt slalom en gång tidigare, men trots det gick det ganska bra idag! Vädret var det bästa och det fanns mångsidiga backar att åka i. Det var bara lite synd att jag undervärderade mig själv och trodde att jag inte skulle klara av vissa backar men när jag sedan tog mod till mig och åkte gick det hur bra som helst även fast jag ramlade ett par gånger, men som nybörjare hör det till. Det är så man lär sig! För er som verkligen gillar att åka slalom, ingen skillnad om man är bra eller dålig, rekommenderar jag att ni prövar på backarna i Messilä någongång, för jag gillade de flesta av dem stort!

       

 

Av Elin . - 15 februari 2012 19:59

Blev idag efter skolan på stan med Johanna för att sitta ner på Finlands mysigaste café Vaherkylä och diskutera lite kommande grejer. Vi kom inte direkt fram till någonting men det är ändå aldrig fel att sitta och prata i timmar om allt mellan himmel och jord. Den stora nackdelen är ju den att när klädbutiken Seppälä har rea på -70% så är man bara tvungen att gå in och kolla och så kommer man ut med några 10 (€) lappar mindre. Största orsaken till varför jag gick in där idag var den att jag verkligen behöver en ny mössa inför morgondagen då jag skall och åka slalom till Messilä, men såklart kom jag ut med en scarf och ett hårband också. Men som tur så var de båda på rea, och nu har jag lovat mig själv att inte köpa någonting på flera veckor då det inte finns någonting jag verkligen behöver. Men om jag känner mig själv rätt så kommer det inte att vara det lättaste löftet att hålla..

   

 

 

Av Elin . - 15 februari 2012 19:13

             

Av Elin . - 15 februari 2012 16:08

Ända sedan vi bytte schema i skolan har dagarna börjat gå otroligt långsamt. Har idag deltagit i en biologi tävling, skrivit matte prov, gjort upp lite idéer angående en kommande modeshow och haft gymnastik. På gymnastiken var det meningen att vi skulle vara på gymmet och träna tills vi var alldeles svettiga men det var inte riktigt det vi gjorde. Eller okej, jag gjorde en hel del medan Johanna fotograferade och Janina försökte få igång musiken på radion. När jag påpekade åt Johanna det att hon inte alls gjorde någonting av det som vi skulle, konstaterade hon att fotomaraton visst är en träning. Ja, hon kan vara lite rolig ibland och komma med sina mest konstigaste idéer. Träningen gick inte så värst bra, men tack vare Johanna blev det en hel del bilder. Tyvärr vill min dator inte samarbeta just nu så bilderna kommer lite senare..

 

Av Elin . - 14 februari 2012 16:39

Har faktiskt inte varit någon speciell dag idag även fast det är Alla hjärtans dag. Eller okej, jag har aldrig riktigt sett den dagen som en bra och speciell dag, den är som vilken annan dag som helst för mig. Men i alla fall så höll jag mitt tal tillsammans med Esmeralda på morgonsamlingen och vi hade vår frågesport för alla sjunde klassisterna som tyckte det var vääääldigt intressant(ironiskt!!). Men shit the same, jag står ut med mycket nu när det finns en helt underbar person i mitt liv, du vet vem du är! En annan bra sak som gjort min dag lite bättre är Prada väskan (fejk) jag fick av en person som jag inte ens känt så länge och inte har en nära relation till, men trots det var hon super snäll och gav mig den som en liten gåva så här till Alla hjärtans dag. Okej, jag borde ta tillbaks det jag skrev tidigare. Alla hjärtans dag kanske inte är så dum i alla fall när allt kommer omkring..

  

     

Av Elin . - 14 februari 2012 05:52

Nu har året redan gått så fort att vi är inne i februari och Alla hjärtans dag står för dörren. Jag har aldrig riktigt förstått mig på varför man egentligen skall fira den dagen, den är ju inte precis lika viktig som födelsedag, jul och midsommar. Min dag kommer att vara fylld av hjärtan, tal och frågor. Önskar mig lycka till och jag önskar er en glad Alla hjärtans dag!

          

Av Elin . - 13 februari 2012 21:30

   Plugg om nerver och hjärnan.

  Usch och fy på mitt hår! Vilken tur att Sara gjorde bilden lite fin i alla fall.

   Huvudmassage á la J.

 


Av Elin . - 13 februari 2012 17:30

Åh vad inspirerad jag blir varje gång jag kollar in nyheterna på Cubus hemsida. Där finns alltid någonting som faller mig i smaken så som stickade tröjor, färgglada linnen, trendiga jeans och bling, bling smycken. De som känner mig vet att jag skulle kunna shoppa hur mycket som helst skulle det bara finnas pengar till det. Men att kolla in på affärers hemsidor och bli lite inspirerad kostar ju ingenting så det passar ypperligt för mig, dock så är det ju lite synd att man inte kan få de kläderna hem till sig och själv använda dem, för dessa här outfits är jag väldigt sugen på att ha..

  

 

   

 

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards