applelife

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin . - 31 maj 2012 16:06

Har fixat en ny header då jag tyckte den gamla var lite tråkig och dessutom hade den varit uppe en rätt lång tid och nu när många fler människor känner till mig så tycker jag att det är dags att bli lite mera personlig här i bloggen och inte blogga bakom signaturen "Girl Who Loves To Write". Jag diggar den nya headern! Vad tycker ni om den?

 

Av Elin . - 30 maj 2012 19:57

Av Elin . - 30 maj 2012 15:55

1. Krocket spelning med Linus (lillebror) 2. Världens godaste choklad 3. Mitt nya halsband och min nya ring från Seppälä

Av Elin . - 29 maj 2012 19:27

Nu skall ni äntligen få en liten inblick i tidningen. Tyvärr får ni inte se hela nu då jag ännu vill hålla innehållet lite hemligt för jag vet att det finns personer som läser min blogg i samma presentationsgrupp som jag och jag vill inte att de skall få se allt för mycket av tidningen innan torsdag. Men eftersom jag har lovat att jag skall visa er lite grann i alla fall (ni kommer ju såklart att få se mera sen) så får ni de här bilderna så länge. I hope you like it!

   

 


Av Elin . - 29 maj 2012 14:48

Vi gick inte ut och äta, vi sparar det tills imorgon istället, så när jag kom hem efter att ha tagit en promenad med Petu lade jag mig ut i gräset en stund och läste igenom hela min tidning och har nu börjat fundera lite på presentationen. Det känns så svårt att göra en då det bara är att läsa igenom tidningen för att veta vad jag har jobbat med. Men det blir att ta tjuren vid hornen antingen idag eller imorgon och se till att få det hela gjort helt enkelt. Tror att jag ändå tar itu med det idag då det inte känns så tillfredsställande att ligga ute när vädret är väldigt omväxlande. Ena minuten skiner solen och andra stunden blåser det och solen försvinner. Får se vad jag hittar på att göra. Förresten, kolla in här lite senare idag för då har jag tänkt sätta upp lite bilder på den färdiga tidningen! Take care until then..

  

 


Av Elin . - 29 maj 2012 11:01

Åh vad härligt det är att sova länge nu när man är ledig tre dagar (måndag-onsdag)! Idag skall jag surprise, surprise umgås med farmor och farfar igen och ta en promenad med Petu. Från och med fredag kanske jag inte får se honom på en lång tid så skall passa på att gosa och ta promenader med honom nu när jag har chansen. Skall eventuellt också gå ut och äta med farfar idag. Usch vad enformigt det låter, som ni märker så gör jag samma sak dag ut och dag in. Men, men det finns inte så mycket att göra åt det, annat än att stå ut. Om precis en vecka åker jag till Göteborg då det blev lite ändrade planer, var ju från början meningen att jag skulle åka nästa torsdag. Skall bli så härligt att komma bort härifrån en tid och umgås med pojkvännens släkt.

 

Av Elin . - 28 maj 2012 18:00

Som sagt, kilade jag in en stund i Seppälä när vi var i Borgå och jag letade faktiskt efter skor till avslutningen, men de som känner mig vet att jag älskar skor, så det är klart att jag inte bara kom ut med ett par jag faktiskt behövde utan ytterligare ett par. Men, men jag anser att man inte kan ha för mycket av varken kläder eller skor då desto mera man har desto mer kan man variera sin stil. Personligen föredrar jag skor med klack, men eftersom jag inte orkar gå med såna hur länge och hur långt som helst så blev det andra paret jag köpte idag ett par ballerina skor. Men skorna jag skall ha på avslutningen har definitivt klack och denna gång passar de perfekt på min fot (oftast brukar de skor jag köper inte göra det), och dessutom matchar de skärpet på klänningen. I call that perfect!

  

  

    

 

Av Elin . - 28 maj 2012 14:24

Jag vet att det var en alldeles usel uppdatering här igår, and I'm sorry about that. Dock är det faktiskt lite gulligt när jag får mejl av en läsare där det står om jag mår bra när jag inte uppdaterat som jag brukar. Sanningen är den att jag absolut inte hade någon som helst motivation till att göra någonting alls igår, tyvärr fick bloggen också lida för det.  Men nu är motivationen tillbaks igen (en ny vecka har ju börjat) och idag har jag träffat Tom en sista gång och tidningen gick i tryck, så att säga. Nu sitter jag med den här bredvid mig och kan inte annat än beundra den. Layouten blev så mycket bättre än jag hade trott och jag är verkligen stolt. Jag skall försöka få upp en del av tidningen här på bloggen också så att ni får ta del av den. Efter träffen med Tom åkte jag till Borgå tilsammans med farmor och farfar och nu är jag hemma igen med två par skor till i garderoben. Ni får se bilder på dem lite senare. Nu skall jag snart bege mig mot farmor och hålla henne sällskap då alla andra åker för att se på när min farbror ger pris åt den vinnande hästen i kvällens trav (Agri Market är en av sponsorerna, nämligen). Vad skall ni göra i kväll?

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards