applelife

Alla inlägg under juli 2012

Av Elin . - 10 juli 2012 14:58

Tusen tack för ert intresse att läsa om mitt liv, era åsikter och era kommentarer. Nu är det dags att säga adjö åt Bloggplatsen och hälsa Spotlife välkommen, då bloggen nu är flyttad dit. Så fortsätt följa med mig i min vardag och berätta era åsikter, men nu på en annan adress!    http://applelife.spotlife.se/

Av Elin . - 9 juli 2012 15:24

Har idag fått hem primern jag beställde från Dermosil, och jag önskar så otroligt mycket att den verkligen funkar så som en primer skall göra. I så fall skulle den vara en "räddare i nöden" produkt! Ni får veta mera om produkten så fort jag har testat den, håll utkik!

Av Elin . - 8 juli 2012 18:26

Shit vad nöjd jag känner mig! Jag körde en halv timmes powerwalk och det har aldrig känts så här skönt efteråt. Tror minsann att jag måste köra på det lite oftare, man får snabbt upp flåset och man känner riktigt hur benmusklerna jobbar. Aja, jag är i alla fall nöjd över min prestation. För övrigt så har dagen bara gått åt till att ligga och slappa på sängen (därför jag valde att köra powerwalk för att inte känna mig så trött) & kolla på en av mina favorit serier, Falkenswärds Möbler, som inte bara är en bra serie, utan också finlandssvensk. Morgondagen väntar på mig med jobb och troligtvis ännu mera träning, om inte musklerna sätter stop för det haha! Ni får ha en skön kväll, så hörs vi imorgon igen!

 

 

Av Elin . - 8 juli 2012 10:35

Man kan inte annat än beundra Angelica när man kikar in hennes underbara outfits och annars också perfekta bilder på hennes blogg. Stiligt, snyggt och fram för allt så trendigt! Är någon av er också lika fascinerad av hennes stil som jag är? 

 


Av Elin . - 7 juli 2012 17:56

Det blev varken någon städning eller tupplur, det blev istället en lång promenad och lite mag- och benmuskel övning. Det är en tid sedan jag tränade riktigt ordentligt så det känns skönt att komma igång igen. Jag är lite lat när det kommer till träning och vet ingenting om hur man tränar olika muskler, men ända sedan jag fick hem den här underbaringen går träningen mycket bättre då den tränar upp både mage, lår och armar. Helt perfekt, minst sagt! Så här i början kör jag 5 minuter, har 1-2 minuter paus och kör 5 minuter igen. Egentligen borde man hålla på mycket längre, men jag tar det lugnt i början så att jag inte tröttnar. Gör jag det så vet jag inte vad jag skall ta mig till, så lite i början är bäst, särskilt när musklerna inte är vana vid mycket träning. Använder någon av er läsare också någon liknande grej som den här?

 

 



Av Elin . - 7 juli 2012 13:08

Har tillbringat denna lördag förmiddag hemma hos Linnéa tillsammans med henne och hennes bedårande kattunge Busen. Namnet passar honom perfekt då han är igång i princip all the time, det är endast då han är utomhus som han håller sig lugn då han är skit rädd för både gräs och vatten. För övrigt (vi beundrade ju inte bara katten), så pratade vi om det kommande året på gymnasiet, sommar- & shoppingplaner och jobb. Hon jobbar på ett växthus men har nu varit några dagar ledig främst för att det inte behövs mer arbetskraft där, men också p.g.a att hon får massor av utslag när hon rör sig där bland sallad och basilika. Förresten, kolla in hennes tjusiga tapet på bild nummer 2. Nu skall städa lite och efter det blir det en låååååång tupplur! I'll talk to you later..

 

 

 

 


Av Elin . - 6 juli 2012 19:03

Unfortunately, så är denna Ögon make-up:s primern (som jag köpte på Kicks i Alingsås), ingen produkt som jag skulle rekommendera, men då jag redan i ett tidigare inlägg skrev att det skulle komma mera information om den senare, så känner jag att jag ändå vill göra ett helt inlägg om den och tala om att den suger! Haha, okej nu kanske jag tog i lite grann, men ärligt talat så är den inte bra. Eftersom jag använder ögonbrynspenna av märket LUMENE, och den är fantastisk, tänkte jag att den här primern också skulle vara bra, men icke. Konsistensen är en aning "gryning" och fastän det står "Long-wear eye makeup", så kletar ändå både ögonskuggan och mascaran ut sig. P.g.a detta misslyckade köp har jag nu beställt en ny primer från Dermosil och hoppas verkligen att den är bättre. Är den det lovar jag er att ni blir upplysta om den saken då det denna gång tyvärr kom ett dåligt tips..

 

 

Av Elin . - 6 juli 2012 15:17

Jag har redan en längre tid drömt om att skaffa en Michael Kors klocka, och nu när det äntligen skulle vara möjligt att skaffa en är det helt omöjligt för mig att välja vilken modell jag vill ha, so I need your help! Vilken av dessa 6 tycker ni att ser mest lockande ut? Personligen så gillar jag den första då den mörkblåa färgen matchar så bra till den guldfärgade klockan, men sen så finns det någonting i alla de andra som jag också gillar och jag kan ju såklart inte köpa alla. Som sagt, er hjälp tack!

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards