applelife

Alla inlägg under april 2012

Av Elin . - 30 april 2012 13:45

Glada Vappen åt er alla! Som ni vet så firar jag denna högtid tillsammans med mormor och kusinerna, därför det är tyst på bloggen idag också. För övrigt så kan jag inte tro att det redan imorgon är Maj och att jag om två veckor har bloggat i 5 månader! 5 månader med underbara stunder av skrivning, jobba stunder då jag inte haft en endaste en idé i huvudet, era alla fina  och ärliga kommentarer, och höjande besöksstatistik! Att börja blogga är nog ett av de bästa besluten jag någonsin har tagit. Det är så fritt och avslappnande att bara skriva av sig och berätta vad som händer i livet, fastän jag inte lever något glamouröst liv. Dagens högtid till ära och min snart 5 månaders långa tid som bloggare lyssnar jag på låten Get back (ASAP) med Alexandra Stan som just nu ligger nummer 1 på min toplista. Vad tycker ni om låten?

Av Elin . - 29 april 2012 20:05

Jag glömde helt bort att visa er earcuffen jag köpte på Gina Tricot igår för endast 4,95 € (49,50kr). För övrigt så har jag inte ett enda smycke från Gina då jag aldrig riktigt hittar någonting i deras sortiment som skulle passa mig, och dessutom tycker Johanna att jag inte skall köpa mig så mycket smycken för då har inte min kille någonting att ge mig, haha! Orsaken till varför jag föll för den här earcuffen igår vet jag inte riktigt, det känns bara som att det kanske skulle vara roligt att pröva på någonting nytt då den verkligen inte matchar till vilka plagg som helst. Men,men jag får se när den kommer till användning och i vilket sammanhang!

 

Av Elin . - 29 april 2012 16:55


 

Av Elin . - 29 april 2012 10:15

God morgon på er! Just nu visar det sig att vara +16 grader ute! Hur underbart är inte det liksom? Det känns som att våren äntligen har kommit för att stanna och ge sommaren en chans att visa sig. Vad skall ni sysselsätta er med idag? Jag skall tillbringa dagen med att ligga ute på gräsmattan, plugga till biologi prov, och sätta alla underbara sommarlåtar på repeat, en efter en. Jag önskar er en trevlig och solig dag så hörs vi lite senare igen!

 




Av Elin . - 28 april 2012 17:47

Ursäkta min frånvaro idag, har tillbringat denna underbara lördag i Helsingfors tillsammans med Johanna för att inhandla kläder inför den kommande årstiden, sommaren! Innan jag åkte visste jag att jag ville ha en sommarjacka, en lång klänning, skor och shorts. När jag kom hem hade jag allting i kassen förutom det först nämnda, och gissa bara hur nöjd jag var över det då jag bara hade ett par sommarskor, ett par shorts och inte en endaste lång klänning innan denna inhandling. Tyvärr blev det inte så mycket påfyllning i garderoben precis då allting verkligen är skit dyrt, shit alltså! Men här är i alla fall inköpen..

  

     H&M.

   Zara

  H&M

 H&M 

  Topp Gina Tricot, shorts & skärp H&M

  Blus Mango, blazer H&M

Av Elin . - 27 april 2012 18:12

Hej Elin! Jag blir så glad när du vågar lägga ut bilder på dagens outfit fastän du inte är smal som alla anses måste vara i dagens läge, ta inte illa upp, jag menar detta positivt! Det är så bra och imponerande att det finns personer som vågar visa upp sig trots att de inte är smala som pinnar. Vi ber om dagens outfit inlägg och du fixar modigt det. Tack till dig för att du visar upp dig på ett bra sätt som i alla fall får mig att bli glad och känna att man inte måste vara pinn-smal för att vara vacker. Tack tack och TACK!!


Svar: Tack för komplimangen! Kul med kommentarer som är ärliga men ändå inte elaka. Så härligt! Jag håller med Therese om det att det är bra att det finns personer som vågar visa upp sig fastän de inte är smala som pinnar. Enligt min personliga åsikt är det mycket, mycket vackrare med lite fett på kroppen än bara ben som skiner igenom skinnet. Precis som Therese skrev så har ni bett om dagens outfit bilder, och eftersom jag har valt att följa er önskan blir det ju så att man visar upp sin kropp även fast det är kläderna som är höjdpunkten, men det är klart att man ser på personen som en helhet, och då är ju faktiskt kroppen grunden till det. Jag kan ärligt säga att jag inte är 100% nöjd med min kropp, men vill inte heller påstå att jag skulle vara det om jag var vägde lite mindre och var smalare. Det skulle inte göra mig lyckligare, inte ett dugg faktiskt. Många verkar också tro, precis som Therese skrev, att man måste vara smal för att vara vacker och jag förstår precis varför man tänker så. Alla modeller på tidningsomslagen är ju inte direkt en bra förebild, men tyvärr påverkas många av dem ändå och tränar "ihjäl" sig för att nå samma mått som de. Lite synd tycker jag som tränar och springer endast för att få en bättre hållning, må bättre och kämpa mot min medfödda sjukdom,astma.

 


Av Elin . - 27 april 2012 14:23

Byxor Lindex, tröja H&M, skor Sko Lindroos, halsband och ring Seppälä.

  

    

 

  
Av Elin . - 26 april 2012 15:39

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards