applelife

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin . - 31 mars 2012 08:14

-åka till mormor.


-svara på flertals mejl.


-troligtvis inte blogga.


-skriva några artiklar till min tidning.


-ta en lång promenad i solskenet!


Vad skall ni hitta på idag?

Av Elin . - 30 mars 2012 19:29

Måste börja detta inlägg med att tacka er alla som önskade mig lycka till i tyska provet! Det gick skit bra och jag har höga förväntningar när det gäller vitsord. Men nu till själva ämnet; eftersom det har blivit tre nya halsband på bara tre dagar så känner jag att jag måste visa dem för er! Ni som känner mig vet ju att jag känner något litet speciellt för smycken. Särskilt långa och lite gammaldags halsband. Alla halsband kommer från Seppälä (det med uggla-motivet fick jag av Johanna). Det brun-beige har ursprungligen kostat 10 euro, men eftersom jag aldrig skulle ha betalat så mycket för det väntade jag några månader och fick det nu för endast 2 euro. Halsbandet bestående av uret kostade med nedsänkt pris 1 euro, och vill ni också ha halsbandet med den häftiga ugglan på finns det att köpa för ungefär 2,50 euro. Vilket av halsbanden tycker ni är snyggast?

  

 

Av Elin . - 30 mars 2012 06:28

Godmorgon guys! Det var tyst här igår på grund av att jag var tvungen att plugga inför dagens tyska prov för att få vitsordet jag strävar efter, (önska mig lycka till?!), och så gick lite av min tid åt att fira farmor som fyllde 63 år! Hade inte heller pratat med Linnéa på sjukt länge så telefonsamtalet med henne tog runt 1 timme och de övriga samtalen gick till pojkvännen. Så det var helt enkelt fullt upp igår, många saker som tog min tid så ni blev utan. Sorry. Nu blir det dags för kemi läxan och ännu lite tyska läsning. Ha en bra dag så hörs vi lite senare! Förresten, så är jag på så bra humör just nu så jag bjuder på en lite mer crazy bild..

 

Av Elin . - 28 mars 2012 15:45

Idag har det varit super varmt här och jag har suttit ute tillsammans med kompisar all extra tid och bara njutit! Därför kändes det så himla onödigt och trist att sitta inne i 90 minuter och skriva matte prov. Eftersom det inte är nog med att ha en dag 60 minuters prov och andra dagen 90 minuters, så måste vi ännu ha ett sista prov imorgon. Det provet handlar om ekonomi och är mera som en liten tävling, men det skall ändå bli skönt att ha allting gjort efter det. Förresten räknade jag ut att det nu bara är 45 skoldagar kvar i grundskolan! Ni skulle bara veta hur härligt det är. Hur har ni haft det idag förresten?

   

    

Av Elin . - 27 mars 2012 17:13

Vilken underbar kväll! Vädret är helt fantastiskt och min motivation till att promenera och jogga är på topp. Det sistnämnda tack vare min härliga pojkvänn som gjort mig så sjukt inspirerad till att börja träna. Jag måste säga att jag blir lite extra kär i honom för det! Det känns som att kvällspromenaden och styrketräningen fyller ut den tid som alltid har funnits över och det är verkligen positivt. Dagarna går mycket fortare och man mår mycket bättre och nu när vädret har blivit så här bra kan man och vill man inte bara sitta inne. Hoppas ni inte tröttnar på mig, lovar att det skall bli annat snack än träning!

  

 

Av Elin . - 27 mars 2012 14:09

Det är en del av er som önskar att jag skall lägga upp bilder där man ser min outfit för dagen, men tyvärr så måste jag säga att jag inte riktigt ännu har lyckats få någon bra bild, men det är på gång! Vad gör man inte för att få nöjda läsare liksom? Anyway, det skall i alla fall bli lite dagens nu, nämligen dagens små detaljer; smycken! Ringen och halsbandet kommer båda två från Seppälä.

   

    

Av Elin . - 27 mars 2012 06:36

Wow, jag har ytterst sällan så här mycket extra tid på morgonen att jag hinner blogga! All tid brukar gå åt till frukost, sminkning, klädletande och väskpackning. Men idag fick jag allting klart så fort att jag fick 15 minuter över och dem spenderar jag nu på att blogga. Ni minns att jag var så glad över det varma vädret igår? Nu har det försvnnit igen och man ser inte ens skymten utav solen. Skall snart bege mig iväg till skolan, skall skriva ett internationellt matte prov idag, vilket jag är inte är så värst positivt inställd till, men det är väl bara att ta tjuren vid hornen och sätta sig ner i 60 minuter och försöka sitt bästa. Hoppas ni får en bra dag, I´ll talk to you later!

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards