applelife

Alla inlägg under december 2011

Av Elin . - 31 december 2011 10:19

Igår bestämde jag mig för att åka till min mormor i Borgå och fira det nya året. Jag har ingen större lust att göra någon stor grej utav det och festa till tidigt på morgonen. Jag vill bara ta det lugnt och umgås med en kär person till mig. Håller just nu på att packa, skall åka om en halvtimme. Jag önskar er alla ett Gott Nytt År var ni än firar det!

 

 

Av Elin . - 30 december 2011 20:00

Märkte för en tid sedan att mitt värmeskydd för håret började ta slut, och jag är verkligen beroende av det då jag antingen lockar eller plattar mitt hår ofta. Idag köpte jag äntligen en ny. Men nöjde mig inte bara med det, hittade även ett torrschampoo av samma märke som värmeskyddet och tänkte pröva på det. Har aldrig använt torrschampoo förut, men jag hoppas det är så bra som de som har testat det säger! Båda produkterna kommer från TRE Semmé. Gillar deras produkter, det är bara deras hårspray jag inte har prövat. Får se om det blir min nästa nya produkt för håret, skall först testa torrschampoot. Håller tummarna för att det är bra!

 

 

Av Elin . - 30 december 2011 14:15

Ibland önskar jag att jag redan hade flyttat bort hemifrån. Att få bo ensam var man vill i världen. Man skulle få bestämma exakt hur man vill att lägenheten såg ut. Färger, inredning och storlek. Jag har många olika idéer och tankar över hur min egna lägenhet skall se ut sedan när det är dags för mig att skaffa en. Jag gillar färger som vit, grått, svart och brunt när det gäller inredning. Tyvärr så finns en enda av de färgerna i mitt rum här hemma. Det är vitt. Och då är det bara väggarna jag pratar om. Möblerna har alla olika färger. Jag är inte så förtjust i dem, men jag står ut med dem och tänker tanken "det blir så mycket bättre när jag själv kan bestämma".

Jag kollade in lite inrednings grejer på Indiskas hemsida här om dagen. Blev riktigt inspirerad av dem, och en stor del av grejerna skulle jag inte tacka nej till att ha i min egna lägenhet när jag väl har en.

 

Av Elin . - 29 december 2011 19:12

Ikväll är jag så otroligt trött efter resan att jag inte orkar göra något. Så jag har bestämt mig för att kolla på filmen Love & other drugs. Många har sagt att den är bra och har sett den flera gånger, men själv har jag aldrig sett den förut så jag hoppas verkligen att den är bra. Hatar att somna till en tråkig film. För säkerhetens skull har jag laddat upp med chips så att jag skall ha någonting att tugga på så att jag inte somnar direkt. Är verkligen öööööver trött.

   

Av Elin . - 29 december 2011 14:00

Nu är jag hemma igen! Tyvärr. Jag älskar verkligen Stockholm, och skulle mera än gärna bo där. Där finns så mycket som får nästan vilken turist som helst att trivas. Massor av gamla vackra hus, muséer, stora teatrar, Åhléns, Gröna Lund och varför inte nämna många glada och sociala stockholmare. Men nu skall jag inte bara prata om hur bra jag tycker att Stockholm är, jag skall berätta om min resa.

Om jag skulle beskiva resan med endast två ord så skulle de orden vara "helt okej". Men nu skall jag inte vara så tråkig och bara säga de två orden, utan jag skall berätta mera om resan.

Tyvärr så var första kvällen på båten inte direkt så jätte rolig. Jag var verkligen missnöjd med programmet de hade ordnat på båten. Den enda musik där fanns var en kille som spelade piano och husbandet som spelade dansmusik. Men den musik som de spelade kallar inte jag dansmusik, för ärligt talat så somnade jag av den! Den kvällen gick vi alla tidigt i säng och jag sovde ovanligt bra.

När jag sedan vaknade nästa morgon kände jag mig pigg och otroligt taggad för dagen. Vi tog bussen in till Cityterminalen i Stockholm och sedan gick vi runt och shoppade i ungefär 3-4 timmar. Realisation var det överallt, till och med på Apoteket! När båten igen gick ut klockan 16.45 svensk tid gick vi och äta. Maten var jag också lite missnöjd över. Den brukar vara mycket godare och de brukar ha flera olika sorter att välja mellan. Men inte den här gången. Så vi åt det vi tyckte såg bra ut och smakade gott, och för min del blev det gurka, ananas, nuggets och pommes frites från barnbordet. Med det kan ni säkert räkna ut att maten inte var en solklar 10 poängare direkt. När vi denna kväll igen skulle lyssna på husbandet så tyckte jag att deras musik var bättre. Jag och min kompis Johanna dansade till och med, och tro mig, till det behövs riktigt bra musik!

Sådan var Stockholm kryssningen denna gång. Varken super bra eller dålig. Men ändå "helt okej".

Ni skall få se lite bilder på en del av de saker jag köpte. Visar inte allt här. Ni kanske får se mera om en tid.

 

Läppglans Chanel, Läppstift Lumene, Foundation Isadora, Mascara Volume Million Lashes L´oréal, Mascara Lash Architect 4D L´oréal, Ögonskugga Dior, Smycke Våga, Ögonskugga Dior, Sminkborstar BeautyNeeds.

  

Skor från H&M.

   

Väska från H&M.

 

Skjorta från Gina Tricot.

 

Av Elin . - 27 december 2011 08:15

Som jag redan skrev i det tidigare inlägget om julen så var det ju ingen perfekt jul i år p.g.a att snön regnade bort det inte fanns någon julstämning. Men jag lyckades ändå ha en trevlig och mysig jul. Jag fick mycket jag inte ens hade önskat mig, eller tänkt på att "wow, det där skulle ju vara bra att ha". Men det är bra med en familj som tänker stort, och har mycket idéer om julklappar.

När jultomten äntligen kom hjälpte min lillebror honom att dela ut alla julklapparna. Sedan skulle det dansas! Vi sjöng och dansade till Räven raskar över isen. Sedan var det dags för honom att bege sig vidare, och för oss att öppna våra presenter. Efter att presenterna var öppnade och vi började bli lite trötta så bestämde vi oss för att dricka lite kaffe och äta kaka och smörgås. När vi hade fått ner det i våra magar skulle vi åka hem igen, men innan det gick vi alla ett varv runt gravgården och njöt av stämningen av alla ljusen som brann där.

Det var min jul år 2011. Julen utan snö, kyla och julstämning!

 

Min lillebrors julklappar.

  

Braun Satin Hair Colour plattång som jag önskat mig sjukt länge fick jag äntligen!

    

Det här var egentligen inget jag önskade mig, men man skall ju få sådana julklappar också.

  
Det var dessa DVD:n jag har sett på nu i två dagar, och jag har fortfarande hela säsong 4 osett. Super bra DVD:n, tusen tack för dem jultomten! 

 

Marimekko skål i färgen Vattengrön, och ett ljuvligt smycke.

 

Ps:Här är inte närapå alla julklapparna jag fick. Har valt ut de jag fick en bra bild på och vilka jag vill ta upp i bloggen.

Av Elin . - 25 december 2011 18:30

Idag har det varit en sådan dag man inte orkat göra någonting. Har vaknat sent och legat o kollat på film hela dagen, förutom de två timmarna vi var hos farmor och farfar och åt upp julmaten som blev kvar från igår. Den här dagen kommer inte att vara den enda som är så här tråkig och sysslolös. Morgondagen kommer vara likadan. Kommer ligga o se på film hela den dagen också. Nu undrar ni nog vilken film jag egentligen ser på som är så lång att man är tvungen att kolla på den i två dagar! Lite elak är jag nog, för jag tänker inte avslöja det just nu. Det får ni reda på lite senare, men ger er ett litet tips med hjälp av den här bilden.

 

 

Av Elin . - 25 december 2011 09:15

Nu är julen över. Perfekt kan man ju inte säga att den har varit. Snö, kyla och julstämning har man inte sett en skymt av. Men trots det så hade jag ändå en rolig och mysig jul tillsammans med min familj.

Hela julafton började med att vi åt julgröt med socker, kanel och mjölk. Efter det väntade den årliga traditionen, nämligen julbönen i kapellet. Efter den stillsamma julbönen åkte vi in till stan och tände ljus på ett par gravar och kastade en liten tanke på de som var döda och som vi saknade. När vi var tillbaks hem igen var julmaten i full gång. Potatis- och morotslåda värmde upp sig i ugnen, potatisen kokade, skinkan blev uppskuren, lutfisken rensades och köttbullarna fräste i stekpannan. När vi väl hade satt oss till bords och börjat äta så ville man aldrig sluta. Maten var jätte god, och speciellt jag som älskar julmat var mycket nöjd. Här slutar jag för denna gång, jultomtens besök och presenterna får ni höra om i ett annat inlägg.

      

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards