applelife

Alla inlägg under januari 2012

Av Elin . - 7 januari 2012 11:36

Dum som jag är åkte jag med för att hjälpa till tre barns familjen att flytta, och nu är jag tröttare än tröttast. De andra i min familj är fortfarande där, men jag var tvungen att åka hem o sova och dessutom behövdes min hjälp inte alls. Nu skall jag värma lite saft och kolla igenom mina mejl sedan skall jag sova läänge! Hoppas ni har det bra, vi hörs senare!

                       

// Stupid as I am, I went with to help three children's family to move, and now I'm more tired than tired. The others in my family is still there, but I had to go home o sleep and they not needed my help at all. Now I heat a little juice and check through my emails then I sleep long! I hope you´re well, see you later!

Av Elin . - 6 januari 2012 18:15

Tänker inte skriva något vettigt i detta inlägg eftersom mitt huvud är lika tomt som detta inlägg kommer vara. Tänkte bara skriva några meningar för att jag inte står ut att vara utan att blogga när jag har möjlighet att göra det och så ville jag lägga upp ett par härliga låtar åt er. Hoppas ni också gillar dem.




// I'm not going to write something sensible in this post because my head is as empty as this post will be. Just thought I'd write a few sentences that I can not stand to be without blogging when I have the opportunity to do it and I wanted to post two lovely songs for you. I hope you also like them.

Av Elin . - 6 januari 2012 12:15

När man inte kan göra annat än att ligga hemma i sängen och glo på film förstår man hur mycket man verkligen skulle vilja vara ute. Hela min familj är borta för att äta mat och ha en rolig för- och eftermiddag. Själv ligger jag ännu här i sängen fortfarande med snuva och feber och ser på Sex and the City 2. Skulle livet vara som i den filmen skulle man sväva på rosa moln! Anyway, nu skall jag fixa lite varm saft, mediciner och mat. Jag vill bli frisk nu!

 

// When you can´t do anything but lie back in bed and stare at film, you understand how much you would really like to be outdoors. My entire family is gone to eat food and have a fun morning and afternoon. Naturally, I lie here in bed yet still with colds and fever and watching Sex and the City 2. Would life be like in the movie would float on pink clouds! Anyway, now I get some hot juice, medicines and food. I want to get well now!

Av Elin . - 5 januari 2012 19:30

Jag hatar att vara förkyld. Jag blir så otroligt blek och trött. Det enda jag får göra är ligga i sängen, äta mediciner & halspastiller, snyta mig och mäta tempen. Det finns minst sagt massor av andra roligare saker man skulle vilja hålla på med under de sista dagarna av jullovet, men nu är jag så himla trött så jag inte orkar med någonting. Orkar inte ens gå upp ur sängen,jobbigt! Det ser ut som att min kväll kommer bestå av vila, vila och vila. Jag sover ju fan dygnet runt! Hoppas ni har en bra kväll i alla fall.

   

// I hate being cold. I get so incredibly pale and tired. The only thing I can do is lie in bed, eating medicines & throat lozenges, blow my nose and measure the temp. That is to say the least lots of other fun things you would like to get involved with in the last days of Christmas vacation, but now I'm so tired, so I can not cope with anything. Can not even get out of bed, damn! It looks like my evening will consist of rest, relaxation and rest. I sleep around the clock! Hope you have a good evening anyway.

Av Elin . - 5 januari 2012 15:15

Var idag igen och hjälpte tre barns familjen att packa ner saker och föra dem till det nya huset. Gillar verkligen att hjälpa dem att flytta fastän de har massor med saker som måste antingen packas ner eller slängas. På lördag är det ett såkallat talko då alla som har lust och tid får komma o hjälpa dem, och jag är så j*vla irriterad över att jag inte kan vara med och hjälpa till p.g.a förkylning. Jag får alltid förkylning exakt då när jag skulle ha massor med saker jag antingen måste eller vill göra. Men jag antar att jag inte har något annat val än att ligga hemma i sängen och bli frisk, fastän det är en av de tråkigaste saker som finns att göra. Men det finns i alla fall en positiv sak med det; man får bara ta det lugnt, man behöver inte göra någonting och man får surfa på internet hela dagen. Bara för att jag nu missar det roliga inredandet på lördag tänker jag inte släppa tanken om det helt. Nej, tvärtom! Jag har kollat runt lite på internet på olika inredningar istället, och det har fått upp mitt humör lite grann. Men dess mera jag ser på olika underbart ljuvliga inredningar vill jag bara få inreda ett eget hus. Men det dröjer ännu länge till dess, jag får nöja mig med att bara se på bilder nu några år.

         

// Today again I helped three child family to pack things and bring them to the new house. I really like to help them move even though they have lots of things that need to be either packed or discarded. On Saturday it is a so-called joint effort in which all who have the desire and the time may come o help them, and I am so f*cking annoyed that I can not be with and help due to colds. I always get colds exactly when I would have lots of things I either need or want to do. But I guess I have no choice but to stay home in bed and get well, though it is one of the saddest things that has to do. But there is at least one positive thing about it, you can just take it easy, you don´t have to do anything and you can surf the internet all day. Just because I miss the fun interior on Saturday I will not stop thinking about it entirely. No, quite the opposite! I've looked around a bit on the internet on various furnishings instead, and it has been up my mood a little. But the more I look at the various wonderfully delightful interiors, I just want to decorate my own house. But it will be a long time until, I must content myself with merely looking at pictures now a few years.

Av Elin . - 4 januari 2012 18:15

Varje gång jag öppnar och ser in i mitt klädskåp vill jag bara stänga det igen. Det är ett ställe där det aldrig finns det man letar efter. En flicka kan aldrig ha tillräkligt med kläder, skor, väskor eller smycken. Eller i alla fall inte jag! Det känns alltid som att någonting fattas. En viss färg, ett visst plagg eller ett visst märke. När jag känner mig fattig på kläder brukar jag kolla in olika klädbutikers hemsidor, och denna gång blev jag sjukt inspirerad av Cubus "Style tips".Stickade tröjor och massor av smycken var det som lockade mig, för som jag redan skrev i några inlägg tidigare så älskar jag stickat och de som känner mig vet hur mycket jag gillar smycken. Dessa fyra outfits blev jag såå förälskad i..

  

 

 

       

// Every time I open and look into my wardrobe, I would just close it again. It's a place where there is never what you're looking for. A girl can never have with enough clothes, shoes, bags and jewelry. Or at least not me! It always feels like something missing. A certain color, a certain piece of clothing or a particular brand. When I feel low on clothes, I usually check out the various clothing stores websites, and this time I was sick inspired by Cubus "Style Tips." Knitted sweaters and lots of jewelry, it was that attracted me, as I already wrote a few posts earlier I love knitting and those who know me know how much I like jewelry. These four outfits, I was sooo in love with..

Av Elin . - 4 januari 2012 13:15

Jag tog massor av bilder från resan till Italien och det är så många av dem som jag vill visa för er. Eftersom vi mellanlandade i Frankfurt am Main och var i både Lucca och Florens så blev det en hel del bilder. Här kommer några till bilder, men inte alla det skulle bli ett otroligt långt inlägg då.   

Italiensk taxi

  

Ett glasställe i Lucca

   

Lucca

  

Lucca

  

Lucca

  

Lucca

  

Lucca

  

Häst med kärra på muren som omringar staden Lucca

  

Balkong på ett hus vid muren runt Lucca

  

Detta såg man från vårt hostellfönster

   

Lucca

  

Lucca 

  

Förrätt bestående av pesto och någon köttgrej. Smakade faktiskt helt okej!

  

Huvurätten var stekt kött och stekt potatis. Inte så illa det heller.

 

Vi fick choklaskaka och nötkaka till efterrätt. De var mera mäktiga än goda.

 

// I took lots of pictures from the trip to Italy and there are so many of them that I want to show to you. Since we made ​​a stopover in Frankfurt and was in both Lucca and Florence, so it was a lot of pictures. Here are some pictures, but not all of it would be an incredibly long post then.

Av Elin . - 3 januari 2012 20:45

Ja ni läste rätt! Egentligen saknar jag inte själva skolan, verkligen inte, men jag saknar alla mina kompisar och de dagliga sysslorna man har under skolveckorna. Jag kan inte fatta att det bara är runt 5 månader kvar av grundskolan, jag blir lycklig bara jag tänker tanken! Okej, jag skall inte förhasta mig, 5 månader är en lång tid, särskilt för mig. Redan efter några veckor efter ett lov längtar jag till nästa. Men jag har ännu fem dagar kvar av jullovet och skall försöka hinna göra allting roligt under de dagarna. Sedan blir det skola igen och då gäller det att fortsätta kämpa då det är bra vitsord och plats i gymnasiet som är det viktigaste!

Skall sova tidigt ikväll, men först kolla igenom mina mejl. Ha en bra kväll!

  

// Yes you read that right! Actually  not the school itself, not really, but I miss all my friends and the daily chores you have during the school week. I can not believe that it is only about 5 months left of school, I get happy just thinking about it! Okay, I will not rush me, 5 months is a long time, especially for me. Even after several weeks of holiday I yearn to the next. But I still have five days left on my Christmas holiday and will try to have time to do anything fun during the days. Since become the school again and then you have to keep fighting when it's good testimonials and place in high school who is the most important!

Must sleep early tonight, but first check through my emails. Have a good evening!

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards