applelife

Alla inlägg under januari 2012

Av Elin . - 15 januari 2012 14:00

Det blir en blogg fri dag idag då jag spenderar den med film, sömn och besök hos farmor och farfar ikväll. Söndagarna brukar alltid vara lite sega och jag brukar aldrig riktigt ha någonting att göra. Ville bara skriva ett inlägg för att tala om för er som inte redan följer min blogg på bloglovin att ni gärna får börja göra det. Gilla den också gärna på facebook om ni har ett konto där. Jag hoppas ni har haft en bra helg och en bra kommande söndagkväll också!

                

// It will be a blog free day today when I spend it with movie, sleep and visit with Grandma and Grandpa tonight. Sundays tend to always be a bit booring and I usually never really have anything to do. Just wanted to write a post to tell you that if you don´t already follow my blog at bloglovin you are free to start doing it. You can also like it on Facebook if you have an account there. I hope you had a good weekend and a good Sunday night as well!

 

Av Elin . - 14 januari 2012 14:54

Kom nyss hem från teaterträffen och är riktigt glad. Det var super roligt där och nu har jag bestämt mig för att min sommar kommer gå åt till jobb och teater. Inga roliga resor, tid med vänner eller bara ligga på stranden och chilla. Jag skall jobba och spela teater på Lurens! Första träffen var som sagt idag och då skulle alla medverkande skådespelare fotograferas och skriva ner lite information och sig själva. Alla de som var nya skulle också sjunga solo. Jag lyckades inte bra men är nöjd för vill verkligen inte sjunga solo. Nästa träff är om cirka två veckor, och då hoppas jag att regissören placerat in oss i olika roller. Åh, är så taggad över det här och väntar bara på att vi skall börja med övningarna!

  

// Just got home from the theater meeting and I´m quite happy. It was really fun there and now I have decided that my summer will be spent on jobs and theater. No fun trips, time with friends or just lie on the beach. I will work and play theater on Lurens! The first meeting was, as I said today and all the participating actors was photographed and writed down some information about themselves. All those who were new would also sing solo. I did not manage well, but I´m happy because I don´t really want to sing solo. The next meeting it´s about two weeks, and then I hope that the director put us into different roles. Oh, I´m so psyched about this and I´m just waiting to start with the exercises!

Av Elin . - 14 januari 2012 09:17

Igår kväll när jag inte hade någonting att göra och tyckte att mitt hår såg hemskt ut tog jag fram kam och sax och började fixa till det lite. Klippte inte bort så mycket men ändå så att det ser lite friskare ut. Det var inte länge sedan jag klippte min pannlugg senast men den hade redan växt så mycket att den kom över ögonen om man hade den nere, så jag fixade till den lite så den går åt sidan nu. Klippte också topparna lite och till allra sist sprayade jag värmeskydd i det och sedan plattade det. Tyvärr så hålls håret åt mig aldrig så som det var när det var alldeles nyklippt, utan efter en tid ser det likadant ut som det såg före klippningen. Har ni några tips på hur man får håret att se ut som nyklippt lite längre?

  

// Last night when I had nothing to do and thought my hair looked awful, I took the comb and scissors and started to fix it up a little. I didn´t cut away so much, I just wanted make it to look a little healthier. It was not long ago I cut my fringe last but it had already grown so much that it came over my eyes if I had it down, so I tweaked it a bit so it goes to one side now. I also cut the tops a bit and to the very end I sprayed the heat protection of it and then flattened it. Unfortunately, it kept the hair for me not the way it was when it was just freshly cut, but after a while looks the same as it looked before mowing. Do you have any tips how to get my hair to look like newly cut a little longer?

 

Av Elin . - 13 januari 2012 17:13

Roligaste lektionen

Är helt klart dagens tredje lektion; samhällslära! Som jag redan nämde, hade alla elever bildat en panel o så satte vi och diskuterade om presidentkandidaternas åsikter. Jag som gillar att prata och uttrycka mina åsikter o kommentarer älskade denna grej. Vill ha mera sånt under de kommande lektionerna!

 

Bästa händelserna

En av de bästa händelserna var nog dagens besök på psykiatriska polikliniken. En annan intressant händelse var när en kvinna från Borgå Handelsläroverk var i skolan och gav oss lite information och försökte locka oss att söka in till den skolan efter nian. Tyvärr så lyckades hon inte locka mig, men förhoppningsvis någon annan!

 

Den mest lyssnade låten

Har blivit alldeles besatt av Backstreet Boys. Förut tyckte jag att de var ur dåliga och lyssnade inte på en enda av deras sånger, men denna vecka har deras sånger lyssnats på  flitigt. Den bästa är nog I want it that way.

 

Sak jag blivit extra glad över

Har under veckan som gått fått 5 nya läsare! Tusen tack! Underbart att ni följer min blogg, en blogg är ingenting utan läsare. Kommentera gärna och tala om vem ni är och vad ni tycker om min blogg och vad ni skulle vilja läsa mera om!

 

Ljuvligt ögonblick

När jag upptäckte ökningen av läsare på bloggen och när jag fick läsa meningen "du finns alltid i mitt hjärta Elin, kom ihåg det!" som en viktig person till mig skrev.


Hur har er vecka varit?


//

Funniest lesson


Clearly today's third lesson, social studies! As I already mentioned the, had all the students formed a panel o so we sat and discussed about the presidential candidates' views. I likes to talk and express my views o comments so I loved this thing. Want more of this kind of stuff for the next lessons!


Top events

One of the best events was probably today's visit to the psychiatric outpatient clinic. Another interesting event was when a woman from Borgå Handelslärovek was in school and gave us some information and tried to entice us to look into the school after ninth grade. Unfortunately, she managed to not attract me, but hopefully someone else!


The most listened song

I have become too obsessed with the Backstreet Boys. Before, I didn´t like them and didn´t listen to any of their songs, but this week I have listened to their music a lot. The best is enough I want it that way.


Things I was extra happy about

During the week I got 5 new readers! Thank you! Wonderful that you follow my blog, a blog is nothing without readers. Please comment and tell me who you are and what you think about my blog and what you would like to read more about!


Lovely moments

When I noticed the increase of readers on the blog and when I got to read the sentence "You are always in my heart Elin, remember that!" as an important person to me wrote.


How has your week been?






Av Elin . - 13 januari 2012 14:00

Fastän min fot ännu värker och jag är helt slutkörd har min dag ändå varit rätt okej.  Började med att jag med fem andra vänelever besökte den psykiatriska polikliniken i Lovisa. Besöket där var otroligt intressant fastän jag igår inte alls var så pigg på att ens fara dit. På samhällsläran hade vi alla elever en panel där vi diskuterade om presidentkandidaternas åsikter om olika saker. Också det var jätte skoj! De två sista lektionerna hade jag ett nytt tillvalsämne, Mat från när och fjärran. Det är inte alls min grej så jag skall försöker byta till Må bra med motion. Det är någonting jag verkligen kan behöva, både för konditionen och hälsan. Nu sitter jag här hemma och skulle måsta städa, men motivationen till det vill ju liksom inte riktigt finnas. Egentligen skulle jag bara vilja åka till min mormor denna helg, men har inte tid med det. Skall fira pappas födelsedag och så skall jag på en teaterträff imorgon. Hur har er dag varit?

 

//Even though my foot still hurts and I'm totally exhausted, my day has been quite okay. Started with me and five other "friend students" visited the psychiatric outpatient clinic in Loviisa. The visit which was really interesting although I yesterday was not as keen to even go there. In Sociology, we had all the students a panel where we talked about the presidential candidates' opinions on different things. Also it was really fun! The last two lessons, I had a new optional subject, "Food from far and wide". It's really not my thing so I will try to change to "feel good exercise". It's something I really need, both for fitness and health. Now I sit here at home and would have to clean my room, but the motivation for that case do not really exist. Actually, I would just like to go to my grandmother this weekend, but have no time for it. I have to celebrate Dad's birthday and I´ll go in a theater meeting tomorrow. How has your day been?

Av Elin . - 12 januari 2012 14:43

Känner ni igen känslan man får när man får veta hur dåligt någonting har gått för en själv? Man har fått dåligt i något prov eller annars bara inte lyckats så bra i någonting. Ibland känner man sig också bara konstig och ful och helst skulle man bara stanna hemma. Allt är helt enkelt dåligt och misslyckat. Själv är jag otroligt irriterad och arg på mig själv för att jag idag verkligen har totalt misslyckats. På samhällsläran råkade jag få en dator som var så förskräkligt långsam, på gymnastiken stukade jag foten som värker som aldrig förr och två modersmåls lektioner har aldrig varit så här misslyckade. Jag hade glömt att göra läxan, som aldrig brukar hända, jag hade glömt en viktig del som borde ha varit med i en uppsats och så fick jag inte alls lika bra jag hade förväntat mig i provet om direkt- och indirekt anföring. Och det som verkligen gör en på sämre humör är det att man får sämre vitsord än en som alltid brukar få underkänt eller knappt godkänt. Egentligen är ju detta inga stora grejer, men när dagen redan har börjat dåligt så byggs det här bara på och då blir det en stor sak. Kanske jag får en bättre känsla när jag fixat min läxa jag hade glömt att göra. Vi får se..

                                                  
                         

// Do you recognize the feeling you get when you know how bad something has gone for you? It has been bad in any test or otherwise just not succeeded so well in anything. Sometimes, you feel just too weird and ugly and would prefer to just stay home. Everything is simply bad and unsuccessful. I myself am incredibly irritated and angry with myself because I now really have totally failed. In Sociology, I happened to get a computer that was so incredible slow, on the gymnastic lesson I sprained my foot and now it hurts like never before, and two mother tongue lessons have never been so unsuccessful. I had forgotten to do homework, which usually never happens, I had forgotten an important element that should have been in an essay and so I was not so good as I expected to be on a test. And what´s really makes one a worse mood, it is that you get worse grades than the one that always tends to fail or barely pass. Actually it's no big stuff, but when the day has already begun so badly built it here just in and then it becomes a big deal. Maybe I'll get a better feel when I fixed my homework I had forgotten to do. We'll see ..

Av Elin . - 12 januari 2012 06:00

God morgon! När jag hör den här sången blir jag så himla pigg, vilket verkligen behövs att jag är idag. Det är något i den här sången som är bra men ändå så otroligt löjligt. Hör på den själva och berätta vad ni tycker om den!

// Good morning! When I hear this song I get so amazingly spirited, which is really necessary that I am today. There is something in this song that is good, but also so incredibly ridiculous. Listen to it themselves and tell me what you think about it!

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards