applelife

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin . - 27 maj 2012 13:34

YES, äntligen rätt låt som vann! Jag har gillat Loreens låt ända sedan jag hörde den första gången så gissa hur nöjd jag var när det väl stod klart att hon kammat hem segern. Jag och Johanna hejade som tusan på Loreen och höll tummarna uppe hela tiden under poäng utdelningen och har redan börjat planera att åka till Globen nästa år, men vi får väl se hur det blir med den saken. Men som sagt, är riktigt nöjd och stolt över vinnaren! Tycker ni att det var rätt låt som vann?

 

Av Elin . - 26 maj 2012 19:58

 

 

 

 

 

  
Av Elin . - 26 maj 2012 10:28

Godmorgon, eller rättare sagt God förmiddag! Jag som igår bestämde mig för att det fick bli en tidig kväll somnade först runt halv 12 och vaknade redan klockan 9. Undrar verkligen hur jag skall hållas vaken sent i natt när jag och Johanna skall se på ESC och hålla tummarna uppe för Loreen (jag skall i alla fall göra det). Well, det problemet tar jag itu med sedan om det uppstår. Vem vill ni att skall kamma hem segern ikväll? Nu skall jag bege mig mot farmor och farfar och ta en lång promenad med Petu. Härligt härligt! Vad skall ni göra idag?

 

Av Elin . - 25 maj 2012 19:15

Usch, jag är så förskräkligt trött så det får bli en tidig kväll för mig och definitivt vara nog för den här dagen. Det är konstigt att jag är så trött då jag nästan inte har gjort någonting alls. Jag har sett filmen Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö som baserar sig på boken jag läste och skrev en recesion om för en tid sedan, träffat Tom för näst sista gången och jobbat på tidningen, (vi skall träffas på måndag igen och då går tidningen i tryck, så att säga), svarat på en enkät och haft en otroligt jobbig huvudvärk. Miranda skrämde upp mig och sa att jag eventuellt kommer kräkas ikväll. Har som tur inte gjort det! Nu skall jag slappna av och fortsätta se på den svenska serien Varuhuset, sedan skall jag göra sängen sällskap. Hoppas ni har en bra kväll, talk to you tomorrow. Godnatt!

 

Av Elin . - 25 maj 2012 13:55

Fastän jag missade lunchen med väneleverna idag hade de ändå fixat ihop en massa fina meningar åt mig på ett papper som jag minsann skall spara! Helt massor av fina ord som gör mig så otroligt glad. En del personer ansträngde sig och skrev lite mera medan en del (de som inte känner mig så bra) nöjde sig med att skriva endast ett ord. Det som dock gjorde mig glatt överraskad var att det fanns personer som inte känner mig så väl men som ändå hade skrivit så fina och långa meningar. Tusen tack (om någon av er som skrivit läser detta)!



Du är omtänksam med hjärtat på rätt ställe. Bra vänelev.

Glad och fjantig! Sköt om dig sötnos!

Fina kläder, snäll och vacker! - Anna

Glad och öppen människa :) Glad sommar!

Fashionista! Trevlig :D

Rolig

Snäll

Öppen och trevlig, social person :)

Vacker och trevliga kläder + snäll & glad! ~Mirre~

Vänlig

Smart, snäll och social. Glad sommar!

Du är vänlig mot alla.

Du är pålitlig och vänlig!

En duktig elev och vacker! Ha en bra sommar!

Trevlig =)

Social, snäll och glad =)

Pratar mycket, riktigt rolig och bra på att prata.

Duktig elev

Glad!

Fina kläder och trevlig :)

 

Av Elin . - 24 maj 2012 18:33

Nu är det endast två normala och vanliga skoldagar kvar vilket just nu änns alldeles underbart men jag är 100% säker på att jag kommer sakna min klass som en tok efter avslutningen då det endast är fem stycken från min klass som fortsätter i samma gymnasium som jag. Jag tycker det är så himla synd att kanske tappa kontakten med över hälften, men det hjälps väl inte annat än att hoppas att de får det bra och att man kanske träffas någon dag fram över. Men, men från det ena till det andra så har jag idag promenerat längs Åsen i Lovisa på geografi lektionen och hört på Annika(läraren) som berättade om hur åsar och ränder bildades. Fastän jag aldrig riktigt har varit intresserad av geografi har jag aldrig något emot att sitta och lyssna på när Annika pratar, då hon gör lektionen riktigt trevlig. Hon är absolut en av de lärare jag kommer sakna när jag lämnar grundskolan! För att övergå till själva ämnet så har jag även suttit på ett kort möte idag, spelat volleyboll på stranden tillsammans med resten av klassen och klass 9B. Det var faktiskt riktigt svalt där fastän det annars var en normal varm dag. Innan skoldagen slutade hade jag en timmes träff med Tom. Vi gick igenom lite små detaljer, såg hur tidningen skulle komma att se ut i A3 format, fixade layouten på omslaget och planerade lite reklam för tidningen. I morgon lektion 3 & 4 kommer jag att lägga ner min sista tid (troligtvis, om allt går som planerat) på tidningen, då den efter det borde vara färdig. Jag missar lunchen med väneleverna på grund av det, men jag anser att när jag redan lagt ner så otroligt mycket tid på tidningen så skall den göras så bra som möjligt ända in i det sista. Sedan är det bara att börja planera hur jag skall presentera mitt arbete och hoppas på ett bra vitsord..

 

Av Elin . - 24 maj 2012 14:36

Hårspray från Schwarzkopf got 2b 2 Sexy, Balsamspray från Elvital Anti Breakage , Värmeskyddspray från TRE Semmé, Balsamspray från Elvital Nutri-gloss Light, Hårspray Shockwaves från Wella och stylingpasta från Schwarzkopf got 2b beach matt.

 
Av Elin . - 23 maj 2012 18:00

Klockan 08:50 i morse startade vi från Lovisa mot Helsingfors och när vi var framme 1 timme och 20 minuter senare delades alla elever in i tre grupper beroende på vilket muséum de ville besöka. Jag hade valt Kiasma som är ett nutidskonst muséum mitt inne i Helsingfors. Tyvärr förstår jag mig inte ett skit på konst så besöket där kändes egentligen en aning onödigt, önskade faktiskt ett tag att Sofia(kusinen) skulle ha följt med då hon är väldigt insatt i det här med konst. Men, men jag fick helt enkelt göra mina egna tolkningar av konstverken och nöja mig med det,haha! Efter besöket på Kiasma fortsatte "utflykten" mot Sveaborg. Vi tog färjan över på 10 minuter och sedan satte jag, Johanna, J, Miranda, Sophie och Anni ner oss på gräset för att helt enkelt ta det lugnt och prata om allt mellan himmel och jord. Innan vi skulle ta färjan över tillbaks bjöd klassföreståndaren hela klassen på glass. Riktigt schysst gjort! När vi var tillbaks på torra land letade jag och Johanna febrilt efter ett café som hade två tomma platser, men innan vi hittade det tog det år och dagar, som man säger. Resten av tiden satte vi där och inte gjorde någonting. Så med dessa meningar kan vem som helst räkna ut att det var en dag fylld med massor av fritid och mycket bussåkning, men man skall inte klaga när skolan ställer upp och planerar extra program för oss skoltrötta nior.

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards