applelife

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Some kind of magic , I don't know what it is, feels like there's something going on

Av Elin . - 24 maj 2012 18:33

Nu är det endast två normala och vanliga skoldagar kvar vilket just nu änns alldeles underbart men jag är 100% säker på att jag kommer sakna min klass som en tok efter avslutningen då det endast är fem stycken från min klass som fortsätter i samma gymnasium som jag. Jag tycker det är så himla synd att kanske tappa kontakten med över hälften, men det hjälps väl inte annat än att hoppas att de får det bra och att man kanske träffas någon dag fram över. Men, men från det ena till det andra så har jag idag promenerat längs Åsen i Lovisa på geografi lektionen och hört på Annika(läraren) som berättade om hur åsar och ränder bildades. Fastän jag aldrig riktigt har varit intresserad av geografi har jag aldrig något emot att sitta och lyssna på när Annika pratar, då hon gör lektionen riktigt trevlig. Hon är absolut en av de lärare jag kommer sakna när jag lämnar grundskolan! För att övergå till själva ämnet så har jag även suttit på ett kort möte idag, spelat volleyboll på stranden tillsammans med resten av klassen och klass 9B. Det var faktiskt riktigt svalt där fastän det annars var en normal varm dag. Innan skoldagen slutade hade jag en timmes träff med Tom. Vi gick igenom lite små detaljer, såg hur tidningen skulle komma att se ut i A3 format, fixade layouten på omslaget och planerade lite reklam för tidningen. I morgon lektion 3 & 4 kommer jag att lägga ner min sista tid (troligtvis, om allt går som planerat) på tidningen, då den efter det borde vara färdig. Jag missar lunchen med väneleverna på grund av det, men jag anser att när jag redan lagt ner så otroligt mycket tid på tidningen så skall den göras så bra som möjligt ända in i det sista. Sedan är det bara att börja planera hur jag skall presentera mitt arbete och hoppas på ett bra vitsord..

 

 
 
Ingen bild

Bella

24 maj 2012 19:35

Dina ögon är SÅ vackra!

 
Ingen bild

Andreas

24 maj 2012 19:47

Hoppas du inte tar illa vid dig men måste säga att du är mycket vacker. Din kille är lycklig lottad.

 
Ingen bild

Terese

24 maj 2012 20:03

Dina rubriker är så annorlunda och finurliga. De har sällan konkret någonting med själva inlägget att göra därför man blir inspirerad och vill läsa. Det är i alla fall så jag tycer :-)

Elin .

25 maj 2012 19:37

Tack skall du ha! Jag skriver rubrikerna med mening så att de inte direkt skall ha någonting med själva inlägget att göra då jag tycker, precis som du, att det är roligt att läsa och fundera ut vad jag har tänkt när jag valt just den rubriken. Idéerna på rubrikerna kommer från all musik jag ständigt lyssnar på. :)

 
Ingen bild

Victoria

24 maj 2012 20:12

Hej Elin! Måste fråga dig om du använder linser? Jag kanske är ute i det blå, men det ser ut som att du har det.

Elin .

25 maj 2012 19:36

Nejdå, det gör jag inte :)

 
Ingen bild

Emilia

24 maj 2012 20:26

Ljuvlig tröja du har på dig fastän man inte ser så mycket av den.

 
Ingen bild

Cissi

24 maj 2012 20:49

Så himla vackra ögon. Avundsjuk!

 
Ingen bild

Sandra

24 maj 2012 21:21

Fin bild:) Roligt att jobbet med tidningen snart är över låter som att din tid går åt åt den bara.

Elin .

25 maj 2012 19:35

Tack så mycket! Ja den tar mycket av min tid men jag tycker det är så roligt att ha någonting att göra och jag gillar att pyssla på tidningen. Kommer kännas tomt när den är klar och när jag inte har någoting att jobba på.

 
Ingen bild

Ninni

25 maj 2012 13:03

Fin bild på dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards