applelife

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin . - 5 maj 2012 17:15

Ni skall ni få höra vad jag var med om idag! Några minuter efter att jag hade hjälpt farmor med lite trädgårdssysslor(vilket inte alls är min grej) kom hennes väninna och frågade om vi sett till hennes man som för fem timmar sedan hade gått till skogen för att plocka svamp och inte ännu kommit hem tillbaks. Ingen av oss hade sett till honom och eftersom han redan hade gått upp klockan tre på morgonen och inte ätit på väldigt länge tvekade vi inte en sekund att hjälpa till att leta efter honom. Jag och farfar åkte ut med en bil åt ett håll och farmor och hennes väninna med en annan bil åt ett annat håll. Vi stannade alltid efter några meter och skrek och visslade men någon vissling tillbaks fick vi aldrig. När vi hade letat och skrikit i en timme och farmors vänninas man redan hade varit ute i skogen i sex timmar beslöt vi oss för att åka hem och ringa efter en helikopter för att få mera hjälp. När vi tänkte oss den tanken ringde telefonen och vi fick reda på att den försvunna mannen hade hittat en stor sten han kände igen och visste nu var han var. Men en lättnadens suck kunde vi inte ta innan vi visste att han var fullt frisk, vilket han inte hade låtit som i telefonen när hans fru hade pratat med honom. Cirka femton minuter efter hans samtal var han hemma igen och då kunde vi alla känna oss lättade då han bara hade tappat sina glasögon och hade en förjävlig migrän. Gissa bara hur glad och lättad man var då!

 

Av Elin . - 5 maj 2012 07:30

Good morning! Har börjat denna morgon med att låta Bruce Springsteens låt All that heaven will allow fylla mitt rum och det har faktiskt gjort mig pigg och gett mig en känsla av att jag bara vill dansa omkring och bo i någon stor stad och leva ett lite gammaldags liv(enligt mig påminner sången om någonting sådant)! Hörde igår på engelska lektionen för första gången denna låt(ja, jag är bakom flötet när det gäller musik), och efter det var jag tvungen att ladda ner den på Ipoden och det har lett till att jag nu inte kan få bort den ur huvudet. Äsch, det blir alltid så med mig och en ny sång. Itīs just me, you know!

Av Elin . - 4 maj 2012 20:01

Har varit en normal varm och härlig dag så jag har kunnat traska omkring i mina ballerina skor från Sko Lindroos,vilket alltid är ett säkert tecken på att sommaren snart är här. Solen har också visat sig för det mesta hela tiden idag så därför var glasögonen från H&M ett måste att ha med sig. Hoppas snart på att kunna ta fram shortsen och inte behöva använda jeansen från Kappahl som jag hade på mig idag. Läderrocken från Only skulle jag inte heller ha något emot att sätta bort och börja använda blazers istället. Skjortan jag har på mig kommer från H&M, väskan från Seppälä och ringen som väckte lite diskussion är en gåva från Yves Rocher. Jag gillar den verkligen då både silver och guld är kombinerade, jag som alltid har så svårt att bestämma mig för vilket av dem jag vill använda, haha!

  

  

 

Av Elin . - 4 maj 2012 15:46

..skrivit ett EU undersöknings prov vilket inte alls gick bra. Frågorna där var sådana som enligt min åsikt inte hör till det som vi nionde klassister skall kunna då vi aldrig gått igenom vissa av frågorna. Som tur går världen inte under av ett test.


..haft mitt föredrag om den finlandssvenska poeten Edith Södergran, vilket i sin tur gick så mycket bättre än EU provet.


..skrivit engelska prov som också gick åt skogen. Typiskt! Fick även ut hörförstålse uppgiften jag gjorde för en månad sedan med endast 38 poäng av 50 möjliga. Måste verkligen skärpa mig nu!


.. och Johanna pratat om för- och nackdelar med sommarjobb. Positivt: Man vill jobba för att få pengar och tiden att gå. Negativt: Man skulle mycket hellre åka ut och resa, men då skulle man bli utan pengar. Så kanske det bara är bäst att ta tjuren vid hornen och jobba!

 

Av Elin . - 3 maj 2012 16:13

Det går inte att beskriva den underbart härliga känslan man får inom sig när man förkyld och dessutom alldeles uttråkad efter att ha pluggat på engelska prov kollar in besöksstatisktiken och den ligger på 221 besökare. Ni som kollar in min blogg, läser och kommenterar är guld värda! Den skulle seriöst inte vara någonting utan er, så därför funderar jag på att starta en liten tävling igen för att ge någonting tillbaks åt er när ni ger mig så fina kommentarer. Men först vill jag veta hur ni har börjat läsa min blogg, för jag har aldrig kunnat vänta mig att få över 200 läsare under 5 månader som bloggare, (okej det är ju inte 200 läsare precis varje dag, men ändå). Varifrån kommer ni, och vad är det ni gillar med bloggen när ni läser den så effektivt? Kommentera och berätta! 

  

 

Av Elin . - 3 maj 2012 09:58

Jag måste ta tillbaks det jag skrev om boken, Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Nu när jag har kommit längre fram i den och börjar förstå handligen är den faktiskt inte alls så dålig som jag först tyckte att den var. Och alla 25 frågor som skall besvaras efter att man läst boken är inte heller så svåra nu längre, därför har jag bestämt mig för att börja på dem nu och besvara så många jag bara kan så har man den saken ur världen. Det var faktiskt ganska dumt av mig att dömma en bok när jag bara hade läst 80 sidor av den. Men, men jag är i alla fall nöjd att min uppfattning om den ändrades åt det bättre hållet!

 

Av Elin . - 2 maj 2012 18:30

Hittade för några veckor sedan denna otroligt fantastiska modeblogg, skriven av en tjej vid namn Aimee som är bosatt i Kalifornien/San Francisco. (Adressen till hennes blogg:...http://songofstyle.blogspot.com/) Bloggens huvudämne är mode och när jag ögnade igenom bloggarkivet fann jag inte en endaste dålig eller ful outfit, så ni kan ju tänka er hur inspirerad man blir av att kolla in hennes blogg. De ljuvliga bakgrunderna man lyckas få medfångade om man bor i Kalifornien eller San Francisco gör bara saken mycket bättre och det ser ut som om det skulle vara sommar och varmt hela tiden! För er som ännu inte har fått upp ögonen för hennes blogg eller fantastiska stil bjuder jag på lite smakprov. It looks so great, right?

           


  

  



Av Elin . - 2 maj 2012 10:45

Godmorgon! Jag ligger hemma i influensa och har nyss vaknat så för mig är det godmorgon (fastän det egentligen redan borde vara god förmiddag) Det känns ju inte så super roligt att få influensa just nu, denna årstid, med tanke på att det är skit svårt att bli frisk och kry igen. Usch för detta luriga väder! Jag menar, det är så svårt att veta hur man skall klä sig så att man inte blir sjuk. Man kan inte klä sig som om det vore vinter ute fortfarande för då svettas man ihjäl, men man kan inte heller klä sig som om det vore vår/sommar för då gör den kyliga vinden en sjuk. Äh, jobbigt! Fast egentligen finns det positiva saker med att ligga hemma en dag/några dagar då man kan göra allt skolarbete som måste göras. Nu skall jag sätta igång med att skriva klart mitt föredrag om finländska poeten Edith Södergran. Sedan måste jag försöka komma några sidor längre fram i den tråkigaste boken jag någonsin har försökt läsa, Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Men, men det hjälps inte att klaga, den skall ju läsas. Desto tidigare, desto bättre. Vad skall ni göra idag?

    

   

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards