applelife

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin . - 23 mars 2012 18:20

Vill du berätta mera om simon i ett nytt inlägg? Det skulle vara trevligt att veta mera om honom (:

Svar: Det är många av er som har frågat frågor om min pojkvän, och jag har valt att hålla lite låg profil gällande det ämnet och jag håller fortfarande fast vid det. Jag är upp över öronen förälskad i Simon och det känns som att det kommer vara länge, och jag anser inte att jag måste berätta så mycket om honom eller om vårt föhållande då det ännu är väldigt nytt. Det jag kan säga är att åldersskillnaden inte ligger på bara 1 eller 2 år utan den är lite högre. Dock inte typ 10 år!! Grannar bor vi ju precis inte, kilometrarna emellan oss är rätt många och tyvärr träffas vi inte så ofta. Men det är inget problem för varken mig eller honom. Tyvärr så verkar vissa andra ha problem med det, men det rör mig absolut inte i ryggen då dom inte har någonting med saken att göra. Hoppas att ni accpeterar det att jag inte tänker vara så jätte öppen med detta. Men fastän läget är så, får ni naturligtvis ställa flera frågor om Simon, och kanske förhoppningsvis svarar jag på dem någon gång när det känns rätt.

Av Elin . - 22 mars 2012 19:36

På grund av att mina kinder alltid har en liten naturlig röd färg tycker jag att foundation och puder får mitt ansikte, fram för allt kinderna, att se lite piggare och friskare ut. Så det är ett klart måste, (förutom på sommaren då)! Eftersom jag aldrig lyckas välja rätt färgton som passar min hudfärg så blandar jag en foundation från Isadora (Nr.31 Fair Beige) och en från Maybelline New York, Wonder finish makeup, (Nr. 10 Ivory). Efter det får det för det mesta bli ett puder från Lumene, Nr 5 Caramel Beige. När det kommer till ögonbrynen använder jag en ögonbrynspenna från Lumene, Nr 3 Blond. Jag är den personen som äääääälskar att använda flera mascaror, helt ärligt så klarar jag mig inte med en mascara. Just nu använder jag mascarorna Volume Million Lashes från L'oréal, Lash Architect 4D också den från L'oréal och 2000 Calories från Max Factor. Förutom att jag älskar flera mascaror så är jag tjejen som tycker att ögonskugga får en att se piggare ut. Eller ja, det funkar i alla fall på mig. Jag använder Diors ögonskugga. Den stora paletten är Nr. 030 Incognito, och den lilla Nr. 091 Smoky Black. Ibland kan jag även använda en mörk metallic färgad ögonskugga från Yves Rocher. Eyeliner och kajal använder jag ytterst, ytterst sällan. Mest bara när det vankas till fest. När det sedan kommer till läpparna så använder jag för det mesta läppstift från Lumene Natural Code Nr. 3 Nude Beige och läppglanset med samma märke Nr. 2 Berry smoothie. Som ni kunde läsa i förra inlägget så har jag även nu börjat använda ett klart rött läppstift från Lumene Nr. 65 Flowers. Har ännu ett läppstift från Lumene Nr.11 Coral Nude, men det kanske inte ens är värt att nämna eftersom det används väääääääldigt sällan. Sminkborstarna jag använder kommer från Beauty Needs. Använder ni också något av dessa smink?

  

  

  

 

Av Elin . - 22 mars 2012 17:26

-suttit på två långa geografi lektioner och försökt förstå mig på höjdkurvor på kartor. Sjukt jobbigt och svårt i början, sedan började lite kunskap flyta in, men nu har jag glömt det igen.

-sett på en förfärligt tråkig dokumentär som handlade om protest i Bahrain.

 

-använt mitt klar röda läppstift för andra gången. Jag köpte det i december när jag besökte Stockholm, så bara bra att det kommer till användning någon gång.

 

-fotograferat till en ny header till bloggen, tyvärr blev det noll lyckade bilder...

 

-lyssnat på Why am I crying med Molly och Millionen Gesichter med Sandra Koltai.

 

-besökt farmor och farfar

 

 


Av Elin . - 22 mars 2012 14:44

Gick igår igenom hela min samling med skor och hittade många par som jag inte ens förstår varför jag sparat. Hittade även två par som jag gillar så otroligt mycket men som tyvärr inte är gjorda för min fot. Det skulle vara synd att slänga bort skor det inte är något fel på, så jag har bestämt mig för att låta er titta på dem, bli intresserade och möjligtvis köpa dem! Så finner ni något intresse för något av paren så kommentera detta inlägg!  Om det är många som är intresserade lottar jag ut en köpare sen.

Svarta stövlar med 7 cm klack i märket Xti. Storlek 41. Använda endast några enstaka gånger. 12 €   

 

     

Beige färgade sommarskor med ca 5 cm kilklack. Märket Blend. Storlek 40. Använda endast en gång. 8€

  

 

Av Elin . - 21 mars 2012 20:24

Som i låten Om du lämnade mig nu av Lars Winnerbäck, går jag inte under fastän jag blir lämnad. Nu är kanske er första tanke den att det tagit slut med pojkvännen, but no, det är inte så det ligger till. Hela grejen är rätt personlig så tänker inte ta upp den här, eventuellt någon gång senare om det känns bra. Jag känner bara att jag vill skriva av mig, då det alltid får mig att må bättre. Som jag skrev så har jag inte blivit dumpad av pojkvännen, utan av en person som borde stå mig ännu närmare men dock inte gör det. Denna grej kom faktiskt inte helt som chock, men trots det fällde jag ändå tårar. It´s just me. Har ni någon gång blivit dumpade av någon kille, kompis eller någon inom familjen?

Av Elin . - 20 mars 2012 20:49

..skaffa sig ett självförtroende! Ett ord som är skrämmande om man inte har det och otroligt coolt om man har det. Varför är det så svårt att linda det lilla ordet runt sitt lillfinger och bära det med sig var man än går? Who knows. Jag måste erkänna att jag inte alltid har haft så bra självförtroende och jag då var sjukt beroende av andra människor, men nu när jag blivit äldre har jag förstått att man inte kan vara beroende av en person och följa efter den hela tiden. Gör man det kommer man inte särskilt långt i livet. Okej, okej, jag vet att det inte är så lätt att skaffa sig ett bra självförtroende, men är man nu i samma ålder som jag eller äldre så kanske det är dags att ta itu med saken. Jag menar, man kan ju inte vara beroende av andra människor hela livet på grund av att man är så osäker på sig själv och inte vågar stå för vad man tycker. Jag vet att det är lättare sagt än gjort att ta itu med hela grejen, men jag lyckades också en gång i tiden. Mitt knep var det att jag började skapa drömmar och mål i mitt liv, vad jag liksom vill uppnå i mitt liv, och tack vare det fick det mitt självförtroende att skjuta i höjden. Jag förstod att jag kunde vara mig själv och hur fabolous som helst utan att någon annan hade rätt att kränka ner mig. Jag är jag. Jag har min stil, min personlighet och mina drömmar. Och jag måste säga att jag är mycket stolt över att jag lyckades gräva fram självförtroendet och bli självständig. För med det kommer man långt. För tänk dig nu vi som är 16 och i höst skall kliva upp ett steg högre och börja i en ny skola. Hur skulle det gå och hur skulle man känna sig om man hela tiden är orolig över vem man skall tillbringa dagen tillsammans med och vad andra tycker om en. Sist och slutligen så spelar det ju faktiskt ingen roll. För eftersom du är dig själv så kan ingen annan ändra på dig, så varför bryr du dig då egentligen så mycket om det?

Puhh, där fick jag det nedskrivet! Orsaken till varför jag tog upp detta ämne just nu är den att jag vill tala om för er som tycker att ordet självförtroende är skrämmande, verkligen skall jobba lite på att se det som ett coolt ord istället. Det är inte lätt, men som sagt, det går!

 

Av Elin . - 20 mars 2012 17:04

På torsdag är det sista dagen att lämna in kursvalen till gymnasiet. Så här ser mina val ut:

Modersmål                                                  

Mo 1 = En värld av texter

Mo 2 = Epik och medietexter

Mo 3 = Texter, kultur och identitet

Mo 7 = Muntlig kommunikation

Finska

FINA 1 = Människans vardag och fritid

FINA 2 = Natur och miljö

FINA 3 = Handel, teknik och kommunikation

Engelska

ENA 1 = De unga och deras värld

ENA 2 = Kommunikation och fritiden

ENA 3 = Studier och arbete

Tyska

TYB2 1 = Fritid och intressen

TYB2 2 = Världen och vi

TYB2 3 = Förr och nu

Matematik

MAA 1 = Funktioner och ekvationer

MAA 2 = Polynomfunktioner

MAA 3 = Geometri

MAA 4 = Analytisk geometri

MAA 5 = Vektorer

Biologi

BI 1 = Organismernas värld

Geografi

GE 1 = Den blå planeten

Fysik

FY 1 = Fysiken som naturvetenskap

Kemi

KE 1 = Människans kemi och kemin i livsmiljön

Religion

RE 1 = Religionens natur och betydelse

Historia

Hi 1 = Människan, miljön och kulturen

Hi 2 = Den europeiska människan

Psykologi

PS 1 = Psykisk aktivitet, inlärning och interaktion

PS 2 = Människans psykiska utveckling

PS 6 = Ge gärna hjärnan järnet

Musik

MU 1 = Musiken och jag

Bildkonst

Ko 1 = Jag, bilden och kulturen

Gymnastik

GY 1 = Färdighet och kondition

Hälsokunskap

HÄ 1 = Hälsokunskapens grunder

Studiehandledning

SH 1 = Utbildning, arbete och framtiden


Av Elin . - 19 mars 2012 17:59

Efter att jag kollade min inbox på hotmail idag fastnade jag för en grej på messengers hemsida, nämligen deras mode artikel. Eller det kanske är fel att kalla det en artikel, men i alla fall ett litet ihop plock av "trender på gatan", som de kallade det. Det var mode och trender all over it! Ända från begynnelsebokstaven till punkten, och bilderna var sjukt inspirerande. Såg någon av er också det? Om inte så kommer här lite smakprov.

 

   

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards