applelife

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin . - 26 mars 2012 17:52

Jag har blivit så jäkla nyttig av mig de senaste dagarna. Motion, bra kost och sömn är vad som gäller. Jag har faktiskt lyckats göra mig själv lite förvånad på grund av att jag aldrig riktigt har gillat varken styrke- eller konditionsträning. Men nu under de senaste dagarna har jag varje kväll begett mig ut på en 3 km länk och efteråt har det känts rent ut sagt underbart! Nu sover jag också mycket flera timmar än förr, och har inte lika svårt att somna. Och när det kommer till kosten så lagade jag till det nyttigaste kvällsmålet på länge bestående av stekt ägg, äpple, apelsinjuice och flingor. Tyvärr är jag ur dålig på det här med kost och träning, så jag tar gärna emot några tränings- eller kosttips ifall ni har några?!

  

 

Av Elin . - 26 mars 2012 14:13

Tack vare att sommartiden kommer emot oss och klockan ändrades en timme framåt var det alldeles, eller nja alldeles kanske är fel ord, men i alla fall mörkare än vad det brukar vara på morgnarna och man såg inte en enda solstråle. I och med det så tog jag såklart inte med mig mina brillor till skolan, vilket senare under dagen visade sig vara ett stort misstag. DÅ sken solen för fullt och stod man i skenet var det super varmt. Fy på vädret att luras så där! Men nu har jag i alla fall mina kära brillor nära till hands och skall nu ta på mig dem och sätta mig ute på trappan, sola och plugga till tyska prov. Jag älskar det här vädret och värmen!!!!!!

 

 
Av Elin . - 25 mars 2012 19:40

Ursäkta för en dålig uppdatering av bloggen men jag har lite tappat suget efter att blogga idag känns det som. Det kan bero på det underbara vädret det har varit här idag. Soligt och vackert, I love it! Satte på förmiddagen ute på terassen hos farmor och farfar och pluggade till tyska provet och senare på kvällen tog jag en 3 km lång joggingtur. Det känns härligt att få komma ut ibland, och fördelen med att bo på landet är ju den att man kan springa typ var som helst, vilket man inte kan inne i stan. Nackdelen med att bo här ute på landet är den att snön aldrig vill smälta hur mycket solen än lyser! Jag börjar verkligen längta till våren nu, och att se bilder från förra året då våren, så att säga, blommade får mig att längta ännu mera! Eller vad säger ni, längtar ni också efter våren?

 

          

 

Av Elin . - 24 mars 2012 17:17

Har idag tillbringat den största delen av dagen i Kokonhallen i Borgå på en byggmässa. Jag är inte intresserad av bygg och vet heller ingenting om det, men det skadade verkligen inte att åka med. Mässan var till för olika affärer som ville presentera sina produkter. Bankerna lottade ut grillar och pengar, egna företagare sålde handgjorda saker och bröd, tidningsförlag bjöd på förmånliga prenumerationer och lottade ut 500 euro, ett galleri visade upp sina tavlor, gräsklippare, möbler och bastu ugnar såldes. Ja, där fanns massor av olika grejer! Man behöver inte vara intresserad av bygg för att åka dit och kolla, då det finns någonting för alla och dessutom massor av utlottningar att delta i. Har någon av er möjlighet att åka dit skall ni verkligen göra det!

      

  

 

  

Av Elin . - 24 mars 2012 13:27

Jag vill rekommendera Isadoras "Wonder Nail" nagellack. Jag prövade idag för första gången färg nummer 615, Bardot Pink och jag måste säga att jag är positivt överraskad och den är absolut min nya favoritfärg bland alla mina nagellack. Jag har aldrig riktigt gillat Isadoras smink över huvud taget, men nagellacken är bra! Den breda borsten gör nagellacket lätt att applicera och den torkar otroligt snabbt. Dessutom står det att det skall hållas länge på naglarna, så jag hoppas på att det gör det. Priset var nedsänkt till 3,90€.

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards