applelife

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Nu är det dags att..

Av Elin . - 20 mars 2012 20:49

..skaffa sig ett självförtroende! Ett ord som är skrämmande om man inte har det och otroligt coolt om man har det. Varför är det så svårt att linda det lilla ordet runt sitt lillfinger och bära det med sig var man än går? Who knows. Jag måste erkänna att jag inte alltid har haft så bra självförtroende och jag då var sjukt beroende av andra människor, men nu när jag blivit äldre har jag förstått att man inte kan vara beroende av en person och följa efter den hela tiden. Gör man det kommer man inte särskilt långt i livet. Okej, okej, jag vet att det inte är så lätt att skaffa sig ett bra självförtroende, men är man nu i samma ålder som jag eller äldre så kanske det är dags att ta itu med saken. Jag menar, man kan ju inte vara beroende av andra människor hela livet på grund av att man är så osäker på sig själv och inte vågar stå för vad man tycker. Jag vet att det är lättare sagt än gjort att ta itu med hela grejen, men jag lyckades också en gång i tiden. Mitt knep var det att jag började skapa drömmar och mål i mitt liv, vad jag liksom vill uppnå i mitt liv, och tack vare det fick det mitt självförtroende att skjuta i höjden. Jag förstod att jag kunde vara mig själv och hur fabolous som helst utan att någon annan hade rätt att kränka ner mig. Jag är jag. Jag har min stil, min personlighet och mina drömmar. Och jag måste säga att jag är mycket stolt över att jag lyckades gräva fram självförtroendet och bli självständig. För med det kommer man långt. För tänk dig nu vi som är 16 och i höst skall kliva upp ett steg högre och börja i en ny skola. Hur skulle det gå och hur skulle man känna sig om man hela tiden är orolig över vem man skall tillbringa dagen tillsammans med och vad andra tycker om en. Sist och slutligen så spelar det ju faktiskt ingen roll. För eftersom du är dig själv så kan ingen annan ändra på dig, så varför bryr du dig då egentligen så mycket om det?

Puhh, där fick jag det nedskrivet! Orsaken till varför jag tog upp detta ämne just nu är den att jag vill tala om för er som tycker att ordet självförtroende är skrämmande, verkligen skall jobba lite på att se det som ett coolt ord istället. Det är inte lätt, men som sagt, det går!

 

 
 
Ingen bild

Olivia

20 mars 2012 21:20

Har mejlat dig vill ha mera tips. Väntar på svar (:

 
Ingen bild

Beatrice

20 mars 2012 21:51

Bästa inlägget någonsin ! Har läst din blogg då länge och kommenterat och det här var helt klart det bästa. Du har så rätt i att man skall ha drömmar och inte kan vara besatt sv en person hela tiden. Det är bara löjligt. Själv har jag aldrig haft problem med att vara mig själv men som du skriver så finns det många som har det och som måste ta sig i nacken och göra någonting åt det. Jag skulle bli galgen att följa efter någon och inte våga göra själv någonting, det skulle inte gå. Jag är inte sån.

 
Ingen bild

Saga

21 mars 2012 05:30

Kan du inte skriva tips hur man får ett bra självförtroende?

 
Hanna

Hanna

21 mars 2012 12:25

Riktigt riktigt bra skrivet. Det är så sant, det är bara man själv som är sin egen lyckans smed!

http://pannishannis.devote.se

Elin .

21 mars 2012 13:55

Tack så mycket Hanna! :) och du har så rätt, det jag vill få fram med detta inlägg.

 
Ingen bild

Fia

21 mars 2012 16:14

Det är faktiskt inte lätt att vara självsäker, men håller med om att det skulle vara mycket enklare om man var det..Några tips på hur man blir det?

 
Ingen bild

Cilla

21 mars 2012 16:58

Du satte fingret på orden, tjejen. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards