applelife

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin . - 18 mars 2012 17:05

Förlåt för att det var alldeles tyst på bloggen igår, men just nu har jag inte tid med allting som skall göras. Nu när det äntligen är helg skulle jag helst av allt bara vara hos någon kompis och prata om allting som får mig att må bra men på grund av prov, förhör, artiklar och sömn har jag ingen tid för det och heller inte för att blogga, and that´s bad! Men jag har helt enkelt valet mellan att sitta och uppdatera bloggen hela dagen eller plugga till prov som jag måste få ett bra vitsord i då det är mycket viktigt ämne i framtiden. Och som ni har märkt valde jag att plugga. Men efter att jag skrivit provet imorgon kommer jag uppdatera bloggen oftare, promise! Vad har ni gjort under helgen?

 

Av Elin . - 16 mars 2012 18:03

..är ett ämne jag suttit och diskuterat i flera timmar med Johanna. Jag är i mycket stort behov av ett, eftersom jag behöver pengar så jag kan göra massor av roliga saker i sommar, fram för allt åka till Göteborg. Tyvärr så är det så fruktansvärt svårt att få ett då de flesta företag bara tar emot en enda sommararbetare. Men kloka och fantasifulla som jag är Johanna är, kom genast på en idé hur vi kan samla in lite extra pengar. Om den lyckas, kommer ni få veta mera om den senare. Förutom all diskussion om jobb har jag idag äntligen mejlat tidningen där jag söker jobb som freelancer, sagt upp mig från sommarteatern, gjort två intervjuer till tidningen och ätit alldeles för mycket chokladkräm som jag och Johanna lagade till hos henne. Resten av kvällen får tillbringas framför datorn då jag måste skriva klart en artikel till min tidning. Hur har er dag varit?

Av Elin . - 15 mars 2012 19:48

När man väl själv gör en tidning förstår man att det finns personer som älskar att ställa upp på intervjuer, vissa hatar det, man får träffa nytt folk och det bästa är att man får veta så mycket nya saker! När jag på tisdagen efter sista lektionen satte med Johanna och väntade på bussen sade hon plötsligt meningen "Alltså när jag blir vuxen skall jag flytta härifrån. Det ända jag gör är läxor och sitter inloggad på Skype". Jag vet inte vad det berodde på att den meningen gjorde mig sjukt inspirerad att ha henne som en förebild till min tidning,  den bara gjorde det och jag fick en total kick liksom! Så jag förklarade min idé för henne och hon ställde upp på en intervju där jag bland annat ställde frågan vad hennes dröm är och vad hon troligtvis sysslar med om 10 år. Som ni redan kan förstå efter hennes citat, så vill hon bo utomlands och träffa nya människor. Jag måste säga att jag njuter av att sitta och prata om drömmar och framtid med en kompis som förstår hur jag tänker och i en viss mån tycker likadant. Nu är det ju inte så att vi riktigt har precis samma dröm, varken yrket eller landet är det samma, men det spelar heller ingen roll eftersom drömmen att bo utomlands ändå finns inom oss båda. När man försöker förklara sina drömmar för en 30+:are blir det ju minst sagt inte till någonting. Deras svar är bara att vi inte har en uppfattning om hur allting är, och kanske är det sant? Men jag tycker ändå att man måste få ha, och skall ha mål och drömmar, som man siktar sig upp till, för har man inte det blir man en tråkig, osocial och enformig person som åker till jobbet 7 på morgonen, kommer hem runt 4, kollar på TV, tar en promenad och går och lägger sig. Ni som inte har lika stora drömmar som jag skall naturligtvis inte ta illa upp av detta, ni kan vara hur härliga som helst ändå! Det jag vill säga är bara det att har man mål och en riktigt stark vilja så lyckas det mesta, även fast det kan tänkas vara orimligt eller omöjligt. Eller vad tycker ni?

 

Av Elin . - 14 mars 2012 15:52

Läsning, läsning och läsning är allting som finns framför mig just nu. Kursval till gymnasiet, modemagasin och geografi förhör är någonting som skall bli läst och gjort nu ikväll. För övrigt så har min dag varit helt okej, har suttit och lyssnat på gymnasiets elevhandledare, räknat världens konstigaste ekvationer, presenterat företaget jag är med i, gymmat och surprise, surprise gjort en intervju till min tidning. Jag har några enstaka intervjuer kvar ännu men sedan börjat så gott som allt innehåll vara klart och det blir dags för layouten. Jag älskar verkligen allt det här med tidningen! Men nu är det igen dags att ta itu med det som måste göras, det vill säga plugg och kursval inför gymnasiet. Hur har er dag varit?

   

Av Elin . - 13 mars 2012 18:16

Jag har gjort mig själv lite förvånad här de senaste dagarna. Jag bor i en liten, liten stad med några tusen invånare, där det inte händer någonting, men ändå har jag haft det stressigt! Många prov och förhör står på "What to do" listan, likaså att jag skall försöka säga upp mig från den där sommarteatern, fixa några intervjuer till min tidning, kontakta en dagstidning i hopp om att få jobb som freelancer där och möjligtvis anmäla mig till en journalistkurs. Samtidigt som allt detta måste göras, finns det också läxor att ta itu med och en iPod som skriker efter att få lite musik nerladdat på sig. Det sämsta med allt detta är att det påverkar bloggen! Jag hinner inte skriva lika mycket som förr och absolut inte ta några bilder. Men efter prov perioden så lovar jag att det skall bli mera bilder och text likaså. Hoppas i alla fall att ni har det bra! Så här ser det ut på mitt skrivbord idag..och så bjuder jag på en liten bild på trötta lilla jag!

   

Av Elin . - 12 mars 2012 15:57

Nu har åter en måndag snart gått och efter den dagen brukar veckan oftast flyta på ganska snabbt. Denna måndag har det inte direkt hänt någonting speciellt. Har haft teori om ögat, rugby i snö som når upp till knät och språkhistoria. Jag fick gjort en intervju till tidningen och visade äntligen upp min idé om tidningen för min coah och som tur verkade hon gilla den, så snart kan arbetet börja på allvar som jag så länge har längtat efter! Nu skall jag läsa på engelska prov resten av kvällen och lyssna på Euphoria med Loreen, men jag orkar verkligen inte lägga ner massor med timmar på det så en liten paus är vad jag tänker ta.. Hur har er dag varit?

  

 

Av Elin . - 11 mars 2012 19:46

Jag är så otroligt glad över att ni svenskar äntligen skickade iväg rätt bidrag till Baku! Tycker ni också att rätt låt vann? Tyvärr får detta bli ett kort inlägg på grund av att jag skriver det på iPoden och jag är väldigt o van med det. Nu blir det snart läggdags och en skoldag står framför mig vilket inte är så värst underbart. Med dessa meningar önskar jag er godnatt!

Av Elin . - 10 mars 2012 09:40

Godmorgon på er! Hur har er morgon börjat? Min har börjat med ont i nacken och ett härligt sms från pojkvännen. Jag skall fortsätta dagen med att tillsammans med Sofia och mormor ordna inför hennes 65 års födelsedag. Just nu har jag inte riktigt någon ork till att göra någonting men jag är ändå tvungen att tänka på refrängen så att säga, och börja städa här. Hoppas ni får en bra dag, I´ll talk to you later!

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards