applelife

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Stockholm in my heart

Av Elin . - 29 december 2011 14:00

Nu är jag hemma igen! Tyvärr. Jag älskar verkligen Stockholm, och skulle mera än gärna bo där. Där finns så mycket som får nästan vilken turist som helst att trivas. Massor av gamla vackra hus, muséer, stora teatrar, Åhléns, Gröna Lund och varför inte nämna många glada och sociala stockholmare. Men nu skall jag inte bara prata om hur bra jag tycker att Stockholm är, jag skall berätta om min resa.

Om jag skulle beskiva resan med endast två ord så skulle de orden vara "helt okej". Men nu skall jag inte vara så tråkig och bara säga de två orden, utan jag skall berätta mera om resan.

Tyvärr så var första kvällen på båten inte direkt så jätte rolig. Jag var verkligen missnöjd med programmet de hade ordnat på båten. Den enda musik där fanns var en kille som spelade piano och husbandet som spelade dansmusik. Men den musik som de spelade kallar inte jag dansmusik, för ärligt talat så somnade jag av den! Den kvällen gick vi alla tidigt i säng och jag sovde ovanligt bra.

När jag sedan vaknade nästa morgon kände jag mig pigg och otroligt taggad för dagen. Vi tog bussen in till Cityterminalen i Stockholm och sedan gick vi runt och shoppade i ungefär 3-4 timmar. Realisation var det överallt, till och med på Apoteket! När båten igen gick ut klockan 16.45 svensk tid gick vi och äta. Maten var jag också lite missnöjd över. Den brukar vara mycket godare och de brukar ha flera olika sorter att välja mellan. Men inte den här gången. Så vi åt det vi tyckte såg bra ut och smakade gott, och för min del blev det gurka, ananas, nuggets och pommes frites från barnbordet. Med det kan ni säkert räkna ut att maten inte var en solklar 10 poängare direkt. När vi denna kväll igen skulle lyssna på husbandet så tyckte jag att deras musik var bättre. Jag och min kompis Johanna dansade till och med, och tro mig, till det behövs riktigt bra musik!

Sådan var Stockholm kryssningen denna gång. Varken super bra eller dålig. Men ändå "helt okej".

Ni skall få se lite bilder på en del av de saker jag köpte. Visar inte allt här. Ni kanske får se mera om en tid.

 

Läppglans Chanel, Läppstift Lumene, Foundation Isadora, Mascara Volume Million Lashes L´oréal, Mascara Lash Architect 4D L´oréal, Ögonskugga Dior, Smycke Våga, Ögonskugga Dior, Sminkborstar BeautyNeeds.

  

Skor från H&M.

   

Väska från H&M.

 

Skjorta från Gina Tricot.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards