applelife

Alla inlägg under december 2011

Av Elin . - 24 december 2011 10:30

Nu är den äntligen här. Den roliga, mysiga och spännande dagen. Jag pratar såklart om julafton. Det är idag alla barn är spända av iver och super snälla för att försäkra sig om att jultomten säkert kommer o lämnar några julklappar. Själv så är jag lite likadan, men inte detta år. Och det beror nog på att jag inte har någon som helst julstämning. Den lilla snö det finns håller på att regna bort och så har jag väl blivit så "stor" att julen inte är lika spännande längre. I år skall hela min familj fira den hos farmor och farfar. Vi skall äta lite julgröt, gå till kapellet och sjunga julsånger, åka och tända ljus på gravarna, äta farmors goda julmat och såklart sitta o vänta på att jultomten skall knacka på så att vi får våra julklappar vi väntat på.Jag hoppas verkligen att jag får lite mera julstämning senare idag när det börjar skymma ute och ljusen tänds. Er önskar jag en riktigt God Jul, och massor med kramar!

 

Av Elin . - 23 december 2011 15:15

För ungefär en vecka sedan hade skolan fått in några nya böcker till sitt bibliotek, och jag har turen att vara den första som läser två av dem nu under jullovet. Båda böckerna är skrivna av Katarina Von Bredow som jag tycker är en otroligt duktig författare. Har läst några av hennes bäcker tidigare och de har verkligen varit bra och trovärdiga. Jag hoppas att de här två böckerna är lika bra som de andra har varit. Temat verkar i alla fall vara ganska lika, dvs. kärlek.

 

Expert på att rodna När hennes mamma flyttar ihop med sin nya kärlek måste Natalie följa med - ut på landet till en ny skola, med nya gäng som inte alls är som hennes gamla. På köpet får hon en ny "bror". Jerker, spännande, snygg. "En sextontaggare", säger tjejerna i klassen. Natalie dras in i hans trollkrets. Hon märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär? Är det så här det skall vara?


Syskonkärlek "Nu är klockan snart halv fyra och jag kan inte sova. Kan du svara mig på en sak? Får man bli alldeles varm och matt i kroppen av att se sin egen brorsa? Får man det, ens om han är den snyggaste och finaste killen i hela universum? Jag kan inte hjälpa det! Och jag skäms så in i helvete."  Ludvig och Amanda älskar varandra. De vet båda att det är förbjudet - men de kan inte låta bli och inleder ett kärleksförhållande. Ett förhållande som sargar och svider. Men som också ger skälvande lyckostunder. Ända tills verkligheten tränger sig emellan dem.

Av Elin . - 22 december 2011 18:00

Som jag redan har berättat tidigare så skall jag åka till Sverige med min kompis Johanna. Nu är det bara 5 dagar kvar och jag har redan kollat in Viking Lines Tax-free sortiment. Har hittat allt möjligt roligt. Godis, parfymer, smink, kläder, skor och väskor. Speciellt förtjust blev jag i Diors smink. De har fått in otroligt fina nyanser på nagellack, allt från baby pink till metallic toner. Det sägs ju att det mesta skall vara förmånligare ombord på färjorna men jag tycker ändå att det kostar så otroligt mycket! Men det är högst 2-3 gånger per år som jag åker till Sverige så jag tänker faktiskt unna mig lite dyra grejer, som en del av det här sminket från Dior.

 

 

Dior läppglans, ca 17 €  Dior läppstift, ca 30 €  Dior nagellack, ca 21 €  Dior ögonskugga, ca 65 €

 

Av Elin . - 22 december 2011 12:34

Jag har en tiotals olika parfymer men tyvärr så tröttnar man rätt så fort på att ha samma doft hela tiden. Igår fann jag en helt underbar parfym i Seppälä. Namnet på den är, som rubriken säger, Colour Woman. Doften på den går inte direkt att beskriva, men den är mycket frisk och söt. En stor nackdel med den här parfymen, och med de flesta andra parfymer från Seppälä, är att doften försvinner efter 1-2 timmar. Så det lönar sig alltså att packa med sig den i handväskan, så man kan lägga till lite när doften försvunnit.

   

Av Elin . - 21 december 2011 19:35

Jag har länge funderat över vad jag skall ha på mig på julafton. Nu är det bara tre dagar kvar och jag skulle verkligen behöva lite tips! Jag vill absolut ha klänning, duger inte med byxor och en skjorta. Jag har kollat in H&M:s hemsida på nätet och fått lite idéer därifrån, men tycker det är så otroligt dumt att köpa någonting nytt bara för en kväll som ändå tillbringas hos farmor och farfar tillsammans med släkten. Men jag har i alla fall fått ihop tre olika outfits jag inte skulle säga nej till.

 

     

Av Elin . - 21 december 2011 15:37

Denna onsdag kväll och natt skall jag tillbringa hos min kompis Johanna. Vi skall lyssna på julmusik för att på riktigt få upp julstämningen, prata om allt mellan himmel och jord och laga tortillas att äta. Vi gör ofta mat eller bakar tillsammans, och vi lyckas alltid sjukt bra! Likadant var det denna gång. Tortillan som vi gjorde blev riktigt lyckad och god. Här kommer några bilder från när vi gjorde den;

         

Mat
Av Elin . - 20 december 2011 17:12

Fastän H&M är en av mina favorit klädbutiker så säljer de massor av kläder, skor och accesoarer som inte alls faller mig i smaken. Antingen så är de så fula att man inte ens vill ha på sig dem hemma, eller så är motiven menade för 10 åringar. Men det är klart, ingen klädbutik är perfekt och säljer bara det som faller mig i smaken. För det finns säkert någon som gillar de plagg och skor som jag inte ens vill se på. Jag har samlat ihop de åtta fulaste skorna som H&M just nu har i sitt sortiment. Kolla in! Är du av samma åsikt som jag?

 

 

Av Elin . - 20 december 2011 14:45

Människorna är en av världens konstigaste varelser. Vi tar inte tillvara det liv vi får äran till att leva. Vi klagar om många onödiga saker, och är ibland alldeles för hårda mot oss själva. Vi planerar saker och är glada över de idéer vi kommer med, men direkt som första motgången kommer ger vi upp! När någon berömmer oss ler vi med hela vårt ansikte och vi är gladare än vi varit på länge, men direkt som det kommer en liten nedförsbacke och vi inte lyckas så bra med någonting så är vi igen nere på det torra och tror att ingenting är värt någonting längre. Vi blir nedstämda om någon är bättre eller snyggare än vi, därför för att vi alltid vill vara den som är bäst. Vi tycker att livet skulle bli så bra bara vi skulle få starta vårt eget liv. Till allt det hör att flytta bort hemifrån, skaffa pojkvän/flickän, göra karriär och med tiden skaffa barn. Men sanningen är inte sådan. Ingenting blir bättre än vad man gör det. Man kan inte bara sitta och tänka och hoppas på att man skall göra en stor karriär, flytta till ett lyx-hus, skaffa världens underbaraste pojkvän/flickvän och få massor av söta och goa barn, om man inte jobbar och kämpar för det. Just nu kanske livet känns tungt och man vill ha allt det där lyxiga och häftiga, men om man inte har byggt upp en grund med misslyckanden, skrik och tårar så är det allt annat än lätt att "skaffa" det åt sig. Ingen kan få allt det lyxiga och bli framgångsrik direkt. Inte vi människor i alla fall.

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards