applelife

Alla inlägg under december 2011

Av Elin . - 19 december 2011 19:05

Åh, känns som att jag aldrig lär mig det här med trigonometri. Men som jag redan sa, så ger jag inte upp! Jag tänker plugga så länge det behövs för att förstå det mesta och sedan kunna prestera bra imorgon. Som hjälp att få upp motivationen brukar jag lyssna på musik. Idag är det denna låt som får spela för mig;

Av Elin . - 19 december 2011 15:07

Jag behöver inte fundera vad jag skall sysselsätta mig med ikväll, för det är redan klart. Mina skolböcker kommer underhålla mig. Imorgon har jag nämligen de två sista proven för detta läsår. Det är matematik och biologi, och det är faktiskt inte så lätt. Matematiken handlar om trigonometri och hur man räknar ut tangens, sinus och cosinus. Allting är helt ofattbart, jag förstår inte hur någon kan förstå det! Biologin är däremot lättare. Där behöver man bara veta det mesta om blodet, vilket är en helt självklar och allmännbildande grej. Fastän jag tycker att matematiken är lite svår så tänker jag inte ge upp, jag skall kämpa för ett så bra vitsord som möjligt!

   

Av Elin . - 18 december 2011 20:23

H&M är nog en av mina favorit klädbutiker. Kvalitén på deras kläder är ju faktist, på en skala till 1-10, inte värd mera än ungefär 5. De går jätte lätt sönder och efter att man har tvättat dem tre gånger tappar de sin form. Varför tycker jag då så mycket om H&M:s kläder? Jo, H&M är en av de klädbutiker som säljer sina kläder till förmånliga priser. Jag bryr mig inte om att de går sönder efter några månader och tappar sin form efter några tvättar, för jag har inget emot att köpa nya efter några månader igen. Skulle ett linne däremot kosta runt 20-30 euro skulle jag inte alls vara så glad när den tappat sin form och jag måste köpa en ny. Jag har kollat upp priser på jeans, linnen, tröjor, jackor, skor och accesoarer, och rätt billiga såna!

 

 

1.7,95 €  2.19,90 €  3.19,90 €   4.19,90 €  5.8,95 €

 

1.29,90 €  2.14,90 €  3.19,90 €  4.39,90 €  5.19,90 €  6.19,90 €

 

1.34,90 €  2.29,90 €  3.99,90 €  4.39,90 €  5.29,90 €

 

1.19,90 €  2.24,90 €  3.59,90 €  4.14,90 €  5.29,90 €   6.39,90 €

 

1.12,95 €  2.4,95 €  3.4,95 €  4. 14,90 €  5.12,90 €  6.7,95 €  7.3,95 €  8.2,45 €  9.4,95 €

Av Elin . - 18 december 2011 15:20

På fredag kväll var jag på min lillebrors skoljulfest. Alla elever uppträdde med olika program, så som teater, dikter, sång och dans. Alla var otroligt duktiga och några elever kom till och med fram till mig och frågade hur jag tyckte att deras uppträdande hade varit. Jag tror nog att det här var en av de längsta skoljulfesterna jag nånsin har varit på, om jag inte minns helt fel. Den började klockan 18.00 och slutade först omkring 20.15 tiden. Men jag har inget att klaga på, det var en riktigt rolig julfest och jag är speciellt stolt över min lillebror som var en super bra tomtefar i åk 1-2 teaterpjäs!

 

Av Elin . - 17 december 2011 18:30

Efter att ha gått runt i Borgå hela förmiddagen och halva dagen idag tänker jag unna mig en lugn och mysig filmkväll med varm glögg, pepparkakor och julmust. Kan det bli bättre än så här en lördag kväll? Ja, skulle de som älskar att festa ha svarat, men jag är inte den typen som tycker att fester är det allra bästa underhållet på en lördag kväll. Jag är den typen som gillar att va för mig själv eller kanske tillsammans med någon kompis och kolla på film eller helt enkelt bara prata om allt mellan himmel och jord. Eftersom jag nu råkar vara ensam denna lördag kväll så får det bli film-maraton för min del. Avslappnande och mysigt om du frågar mig!

  

Holiday med Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black i huvudrollerna. En komedi fylld med kärlek, tårar och skratt. Vaihtamalla paranee är en komedi som handlar om att ha svårt att bli gravid och "vem är pappan"-problem. Huvudrollerna har Jennifer Aniston och Jason Bateman. Säg att du älskar mig är en drama film om en flicka som blivit sexuellt utnyttjad men vägrar berätta något för polisen. I huvudrollen ser man Haddy Jallow.

Av Elin . - 17 december 2011 13:43

Nu är det bara 7 dagar kvar till julafton, och alla julklappar är inte ännu köpta. Så jag bestämde mig att åka till Borgå och köpa de julklappar som ännu fattades. Tyvärr hittade jag inte alla där, så mitt letande kommer att fortsätta.

Fastän jag åkte för att köpa julklappar köpte jag ändå lite åt mig själv också. Inte så ofta man hittar något som verkligen passar en, så man måste ju passa på när man väl hittar något!

  

Skor från Seppälä

 

Poncho Vero Moda, Tröja Vero Moda

   

Armband Lindex

Av Elin . - 16 december 2011 19:37

Nu har jag verkligen tröttnat på det här regniga och blåsiga vädret! Varför kan det inte liksom bara börja snöa!? Egentligen gillar jag inte alls kalla vintrar och mycket snö, men nu när det varken är kallt eller någon snö så måste jag erkänna att jag faktiskt saknar det. Det är ingen jul utan snö! Man får inte den där riktiga "jul-fiilisen". Nu tänker jag sluta hoppas på att det skall komma någon snö!


 

Av Elin . - 15 december 2011 20:29

När jag var mindre var min önskelista alltid jätte lång. Där kunde vara ända upp till tjugofem olika saker jag önskade mig. Mycket nödvändigt, men också väldigt mycket onödigt. Mina föräldrar ville att jag skulle önska mjuka paket som innehöll allt från tröjor till farmors stickade yllesockor. Men envis som jag var så skrev jag aldrig ner något de ville att jag skulle skriva, jag skrev det JAG ville skriva. Så var det när jag var liten, och lite likadant är det i år också. Listan är gjord av helt egen vilja, men dock mycket kortare!

 

  

Varför har den blivit så kort nu plötsligt? Jo, jag tycker inte att det viktigaste om julen är att få julklappar. Klart att det är en stor del av själva julen, men ack så roligt det är att ge bort julklappar åt familj och vänner och se hur glada de blir, så satsa på familj och vänner i år du också!

 

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards