applelife

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Elin . - 4 januari 2012 13:15

Jag tog massor av bilder från resan till Italien och det är så många av dem som jag vill visa för er. Eftersom vi mellanlandade i Frankfurt am Main och var i både Lucca och Florens så blev det en hel del bilder. Här kommer några till bilder, men inte alla det skulle bli ett otroligt långt inlägg då.

Italiensk taxi

Ett glasställe i Lucca

Häst med kärra på muren som omringar staden Lucca

Balkong på ett hus vid muren runt Lucca

Detta såg man från vårt hostellfönster

Lucca

Förrätt bestående av pesto och någon köttgrej. Smakade faktiskt helt okej!

Huvurätten var stekt kött och stekt potatis. Inte så illa det heller.

Vi fick choklaskaka och nötkaka till efterrätt. De var mera mäktiga än goda.

// I took lots of pictures from the trip to Italy and there are so many of them that I want to show to you. Since we made ​​a stopover in Frankfurt and was in both Lucca and Florence, so it was a lot of pictures. Here are some pictures, but not all of it would be an incredibly long post then.

Av Elin . - 3 januari 2012 19:00

Läsåret 2010-2011, när jag gick på åttonde klass var jag med i en italienska klubb varje torsdag efter skolan. Vi bakade, pratade, sjöng och lärde såklart oss det italienska språket. För mig gick det dock inte så bra, kanske därför att jag inte försökte ordentligt. Men hur som helst, så efter några månader som medlem i klubben fick vi alla 9 medverkande veta att vi skulle få chansen att åka till Italien på våren därpå följande år. Alla blev ju såklart otroligt ivriga och glada, men jag blev inte bara ivrig och glad jag blev också väldigt nervös. Jag hade aldrig åkt flygplan förut och jag funderade över hela flyggrejen flera månader före det ens var dags att bege sig iväg. Men flygresan gick hur bra som helst, jag hade oroat mig helt i onödan, som vanligt. Hela resan var helt obeskrivligt rolig och spännande! Jag vill absolut åka till Italien flera gånger i mitt liv. Jag älskade det!

Flygfältet i Helsingfors.

Inne i flygplanet innan det startat till Frankurt am Main.

Finland!

På flygplatsen i Frankfurt am Main.

Flygfältet i Frankfurt am Main.

Spagetti och köttfärssås var det vi åt under den stunden vi var i Frankfurt am Main.

Flygplanet vi åkte från Frankfurt am Main till Florens med.

Tyskland!

Alperna.

Så här ljust och grönt var det när vi äntligen landade i Florens.

Tågstationen i Florens. Vi skulle åka tåg till den lilla staden Lucca.

Otroligt vacker utsikt var det hela vägen.

Massor av bilar och skotrar stod i långa rader längs gatorna i Lucca.

Muren som omringar staden Lucca. Hålls man innerom den muren är det omöjligt att tappa bort sig, eller jaa nästan i alla fall.

//Academic year 2010-2011, when I was in eighth grade, I was involved in an Italian club every Thursday after school. We baked, talked, sang and taught us of course the Italian language. For me, it was not as good, maybe because I have not tried properly. But anyway, so after a few months as a member of the club we got all nine participants know that we would get the chance to go to Italy in the spring of subsequent years. All turned out to be naturally eager and excited, but I was not only eager and pleased I was also very nervous. I had never traveled with airplane before and I thought about the whole flight thing months before it was even time to go away. But the flight was well, I had worried needlessly, as usual. The whole trip was quite indescribable fun and exciting! I definitely want to go to Italy several times in my life. I loved it!

Av Elin . - 29 december 2011 14:00

Nu är jag hemma igen! Tyvärr. Jag älskar verkligen Stockholm, och skulle mera än gärna bo där. Där finns så mycket som får nästan vilken turist som helst att trivas. Massor av gamla vackra hus, muséer, stora teatrar, Åhléns, Gröna Lund och varför inte nämna många glada och sociala stockholmare. Men nu skall jag inte bara prata om hur bra jag tycker att Stockholm är, jag skall berätta om min resa.

Om jag skulle beskiva resan med endast två ord så skulle de orden vara "helt okej". Men nu skall jag inte vara så tråkig och bara säga de två orden, utan jag skall berätta mera om resan.

Tyvärr så var första kvällen på båten inte direkt så jätte rolig. Jag var verkligen missnöjd med programmet de hade ordnat på båten. Den enda musik där fanns var en kille som spelade piano och husbandet som spelade dansmusik. Men den musik som de spelade kallar inte jag dansmusik, för ärligt talat så somnade jag av den! Den kvällen gick vi alla tidigt i säng och jag sovde ovanligt bra.

När jag sedan vaknade nästa morgon kände jag mig pigg och otroligt taggad för dagen. Vi tog bussen in till Cityterminalen i Stockholm och sedan gick vi runt och shoppade i ungefär 3-4 timmar. Realisation var det överallt, till och med på Apoteket! När båten igen gick ut klockan 16.45 svensk tid gick vi och äta. Maten var jag också lite missnöjd över. Den brukar vara mycket godare och de brukar ha flera olika sorter att välja mellan. Men inte den här gången. Så vi åt det vi tyckte såg bra ut och smakade gott, och för min del blev det gurka, ananas, nuggets och pommes frites från barnbordet. Med det kan ni säkert räkna ut att maten inte var en solklar 10 poängare direkt. När vi denna kväll igen skulle lyssna på husbandet så tyckte jag att deras musik var bättre. Jag och min kompis Johanna dansade till och med, och tro mig, till det behövs riktigt bra musik!

Sådan var Stockholm kryssningen denna gång. Varken super bra eller dålig. Men ändå "helt okej".

Ni skall få se lite bilder på en del av de saker jag köpte. Visar inte allt här. Ni kanske får se mera om en tid.

Läppglans Chanel, Läppstift Lumene, Foundation Isadora, Mascara Volume Million Lashes L´oréal, Mascara Lash Architect 4D L´oréal, Ögonskugga Dior, Smycke Våga, Ögonskugga Dior, Sminkborstar BeautyNeeds.

Skor från H&M.

Väska från H&M.

Skjorta från Gina Tricot.

Av Elin . - 15 december 2011 16:55

Om 12 dagar skall jag och min härliga kompis Johanna åka på kryssning till Stockholm. Vi har alltid så roligt tillsammans på våra kryssningar. Vi äter gott, dansar, köper allt möjligt onödigt och dricker en massa drinkar. Jag tror att det blir minst lika roligt den här gången. Jag kan inte förklara vad det är som gör hela grejen rolig, men jag har alltid tyckt att Stockholm är en mycket finare stad än Helsingfors och att få vara där en hel dag tillsammans med en god vän är ju bara perfekt! För att uppfriska minnet lite har jag kollat på bilder från vår förra kryssning, och tänkte dela med mig lite av dem.

Nej, nu måste jag fortsätta att göra klart kemi läxorna, usch. Vi hörs!

Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!