applelife

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Bijoux préférés

Av Elin . - 20 maj 2012 17:00

Japp jag kör med en fransk rubrik så här som omväxling. Kan dock inte franska men kände att jag inte alltid bara vill skriva rubrikerna på svenska eller engelska. Men, men som rubriken säger skall detta inlägg handla om mina favorit smycken, 10 i topp närmare bestämt. Jag är en person som gillar smycken och tycker att de säger mycket och ger själva klädseln en lite extra kick, så att säga. Förut fanns det ingen gräns på hur mycket smycken jag använde på en gång, det kunde vara ända upp till 20 armband och 2-3 ringar på en gång, helt   sjukt! Nu har jag förstått att man inte skall missbruka smycke användningen och använder därför dem i en måttlig mängd, men trots det har jag ändå massor med smycken, då det känns lite onödigt att slänga de man inte använder längre, men vet ju aldrig när de kommer i användning igen. Här är i alla fall mina 10 favoriter..

1. Halsband som jag fått som konfirmationsgåva av kusinerna. 2. Armband som sätts fast med hjälp av magnet från Lindex. 3. Örhängen som hör till samma kollektion som halsbandet, också en konfirmationsgåva. 4. Pärlörhängen från Snö of Sweden. 5. Armband som jag fått i födelsedagspresent. 6. Örhängen från Viking Line. 7. Ringar från Seppälä. 8. Örhängen med hjärtmotiv, konfirmationsgåva. 9. Klocka från JetSet. 10. Ring från Seppälä, dock oanvänd men den kommer definitivt att börja användas!

  

 

  

 

 
 
Ingen bild

Isabelle

20 maj 2012 18:01

Jag gillar verkligen helt vanliga pärl örhängen. Fastän det inte är något speciellt med dem så passar de till allting, prima!

 
Ingen bild

Vera

20 maj 2012 18:33

Nummer 1 och 3 är vackra!

 
Ingen bild

Ylva

20 maj 2012 19:58

Ett par pärlörhängen är ett måste i min smycke-samling!

 
Ingen bild

Cissi

20 maj 2012 20:03

Grymt snygg klocka! Tjusigt med diamanter :) har du någon aning om vad en sådan kostar och var man får tag i en? Skulle vara tacksam för svar :)

Elin .

25 maj 2012 19:41

Jag fick min som konfirmationspresent. Den är köpt i Lovisa från en affär vid namn Karvonen Ur & Guld och kostade 150 euro(1500 kr).

 
Ingen bild

Mia

20 maj 2012 20:34

I <3 nr.3

 
Ingen bild

Sofia

21 maj 2012 19:32

Jag är glad att se att en del av smyckena är presenter från oss :) de som du fick i konffispresent, 1 & 3, är faktiskt vackra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards