applelife

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Tänk om vi kunde börja om på oskrivet blad

Av Elin . - 12 april 2012 18:21

(Detta inlägg är till för att få personer att tänka efter. Inte ta illa upp!!)

Har ni någon gång blivit kär i någon över internet, eller varit med om att någon kompis eller släkting blivit det? Jag har varit med om det sist nämnda och därför vill jag diskutera saken för att få veta era erfarenheter och åsikter. När en nära kompis fått kontakt med en kille(som dessutom har en helt annan kultur, religion, språk, valuta och ålder) över internet blir man som kompis lite chokerad och fundersam. Redan nu finns det säkert personer som tänker; ja men vad fan rör det dig i ryggen?! Ja, men det är ju liksom klart att det gör det, och det finns många orsaker till varför det gör det. För det första så är det frågan om en nära vän som inte förstår vad hon gett sig in på och är besatt av en okänd person, och för det andra så accpteras ingen annans åsikt om saken eftersom man enligt kompisen inte borde bry sig och hon är blind av kärleken.(Okej man kan inte älska någon man inte träffat då man inte känner till personens riktiga jag). En annan grej som också får en att fundera är att varför man är tillsammans med någon man skäms över. Eller varför är det då en så storslagen grej om ett par personer får reda på förhållandet, om man verkligen står för sin förälskelse och känslor? Rätta mig om jag har fel, men är inte det ett tecken på att man inte riktigt själv är säker på förhållandet? En sista sak som jag ännu vill nämna är det att jag tycker det är så synd att en lång vänskap verkar betyda mindre än en okänd person, men det är en sak som måste uppfattas av personen i frågan och före hon inser sanningen finns det inte mycket man kan göra. Tyvärr..

 
 
Ingen bild

Sanna

12 april 2012 18:48

Jag hade också en kompis som kom i kontakt med en kille på internet och jag hade samma känsla över det som du har. Jag blev obekväm när jag tänkte på hela grejen och blev arg. Min kompis förstod inte varför och vi gled isär så småningom, vilket jag ångrar idag. Så jag hoppas att det löser sig och att din kompis förstår hur det ligger till. Lycka till hoppas på det bästa! Kram.

 
Ingen bild

Frida

12 april 2012 19:31

Konstigt att andra personers åsikter inte tas hänsyn till. Det skulle göra mig arg, så förstår hur det känns för dig. Det verkar som att din kompis inte riktigt förstår hur det ligger till, och enligt mig så är en lång vänskap Helt Klart mycket viktigare än okänd kille man träffat på internet. Så dissar man nära kompisar för en kille borde man tänka om, och stort. Jag kan sätta mig in i din känsla, inget man kan göra och en kompis som antagligen är lite sur, du skrev ju att du inte är lika viktig som killen, så antar att er relation inte är den bästa just nu. Hoppas det fixar sig!

 
Ingen bild

Marie

12 april 2012 19:54

Du har inte fel! Om man är seriös är det ingen undergång om någon får veta om förhållandet ju. Då är man i stolt över sin kärlek och vill att personer skall få veta om den. Och hela din poäng i inlägget är än en gång bra.

 
Ingen bild

Hanna

15 april 2012 16:07

Jo, helt bra inlägg. MEN nu är det ju så att det är du som drar dig undan och inte hon. Vill man hålla ett förhållade hemligt så låt personen hålla det hemligt då. Nu vet jag inte hur det ligger till med dig och din vän. Ifall din vän berättade om sitt förhållade för dig så menade hon ju nog att det skulle stanna mellan er. Det intrycket får man från ditt inlägg. Är man förälskad så är man det. Inte är det väldå någon skilland varifrån personen kommer eller? Jag förstår nog att du är upprörd och så. Men det rör ju inte dig låt din vän bestämma själv hur hon gör. Bara ni ändå forstätter vara vänner (iaf ni inte är det nu). Prata om saken om det går. Jag tror nog din vän är så klok att hon vet vad hon gör. Jag tycker bara inte att en sådan här sak skall få förstöra er vänskap. Om den nu gör det. Jag vet inte men det låter lite så. Jag tycker att du skall låta henne ha sin kille på samma sätt som hon låter dig ha din. Fint att du bryr dig men du får inte vara helt överbeskyddande. Din vän kan säkert stå på egna ben och vet nog också säkert vad hon gör. Låt inte vänskapen brista p.g.a det här.För det är väldigt löjlig sak att mista något så stort på. Tänk på det!

Elin .

15 april 2012 16:15

Jag förstår vad du menar och i och för sig har du rätt, men att acceptera det att han är så himla viktig är inte det lättaste. Jag vet också att det är löjligt att mista en god vän på grund av en sådan här sak. Så tack för din kommentar, det är en liten tankeställare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards