applelife

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Vill ut och resa..

Av Elin . - 25 februari 2012 18:05

Längtar så himla mycket efter att få åka ut och resa. Tyvärr så kommer det ju inte att bli av för att min kära pappa inte gillar att resa och som 16 åring kommer du inte så långt ensam, så jag får vänta en tid ännu. Men bara för att jag är ung och inte kan åka så försvinner inte min längtan för det..

     

London är ett ställe som jag blivit allt mer intresserad av att åka till. Gärna som utbyteselev eller studera där efter gymnasiet. Orsaken till varför den staden lockar mig är för att man där pratar engelska och jag vill ha en bra engelska för att kunna klara mig överallt i världen. Så vi får se om jag befinner mig i London om några år..

  

De som känner mig vet jag älskar Sverige och gärna vill bo där, kanske inte hela mitt liv men i alla fall några år. Stockholm är staden som alltid intresserat mig mest men under den senaste månaden har jag blivit mer och mer förtjust i Göteborg. Har aldrig varit där och hoppas på att få åka dit i sommar och uppleva Liseberg och alla andra fina platser och sevärdheter.

  

På grund av att jag läser tyska nu andra året är en resa till Berlin helt självklar! När, hur och med vem är helt oklart men har även tänkt på att åka hit som utbyteselev för att tyska också är ett språk som bara växer och växer och som jag vill kunna som rinnande vatten, så att säga. Jag tror inte att det är en stad för mig att bo i, men en stad att besöka ofta är den definitivt!

  

Nummer ett på min "Att göra före jag dör"-lista står det "en resa till New York". Det har alltid varit min dröm att få åka dit och verkligen se på något nytt, både gällande gator och människor. Jag tror inte det är en stad att bo i för mig, jag skulle nog bli hysterisk med alla ljud, människor och bilar. Eller vem vet, kanske jag ändrar mig och ändå bestämmer mig för att bo där? I alla fall en tid..


   

 

 
 
Ingen bild

Cajsa

25 februari 2012 21:51

Jag har varit i London och Berlin, nu är det bara New York och Egypten jag skulle vilja åka till. :)

 
Ingen bild

Petra

25 februari 2012 22:19

Kommer med dig till New York, det är också en sak jag måste göra innan jag dör och skulle gärna bo där ;)

 
Ingen bild

Maja

25 februari 2012 23:02

Alla vill väl åka till New York?

 
Ingen bild

Martin

26 februari 2012 09:37

Asså jävlar vad din morsa orkar kommentera grejer här. Det verkar vara som att ni inte har det så bra, eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards