applelife

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

How I made my hair yesterday

Av Elin . - 31 januari 2012 17:54

 

Så här såg mitt hår ut igår. En lite slarvig men ändå så snygg knut högt uppe på hjässan. Har ibland så otroligt svårt att få håret att hållas bort från ögonen och så tråkigt att hela tiden ha samma frisyr så jag ville pröva på något nytt, och nu när min pannlugg växt ut så mycket så är den här frisyren riktigt bra och dessutom mycket enkel att fixa. Tar runt 3 minuter och såhär gör du..


1. Först skall du komma ihåg att håret inte skall skina nytvättat för då är det svårare att få knuten att hållas högt uppe på huvudet på grund av att håret är för halt.

2. Samla ihop allt hår så högt upp på huvudet du vill att knuten skall sitta.

3. Snurra nu runt allt hår till en liten såkallad boll och fäst det med en hårsnodd.

4. Ifall det står ut några hårstån där de inte skall stå ut så fäst dem med hårnålar.

5. Till sist sprayar du hela håret med hårspray. Kom även ihåg att det kan vara bra att ha med hårsprayet hela dagen om det är regningt, blåsigt eller kallt ute så att du kan förbättra allting lite under dagen.


 

Vill ännu tillägga redan i detta inlägg att jag imorgon tänkte dra igång en tävling. Har ett halsband jag vill lotta ut åt någon av mina läsare. Mera om tävlingen och halsbandet imorgon, nu önskar jag er lycka till med försök på att göra en sådan här knut!

 

 



 

 
 
Ingen bild

Jenny

31 januari 2012 18:22

Skit snyggt! Jag har många gånger försökt på en sådan men nu fick jag då veta varför det inte lyckats. Visste inte alls att det lönar sig att ha lite smutsigt hår. Tack för tipset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards