applelife

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Better person if you are thin?

Av Elin . - 31 januari 2012 14:34

Läste för en tid sedan en text där en tjej skrivit upp sitt såkallade träningsschema. Hon berättade vad hon brukade träna, hur ofta och hennes då- och nuvarande kroppsmått i centimeter. Personen i frågan är smal och tränar verkligen regelbundet så ni kan ju räkna ut att schemat var fullspäckat och måtten små. När jag läste den texten frågade jag mig själv, varför lägga ut det här på internet? För att få andra inte smala och missnöjda människor att bli avundsjuka och må dåligt, eller för att visa att man själv är så smal och snygg och orkar träna två-tre timmars hårda pass tre gånger i veckan utan några som helst problem? Jag blev i alla fall lite mållös och visste inte vad jag skulle tycka. Jag kan med en ganska många procents säkerhet säga att det är massor med ungdomar som är osäkra och missnöjda över sin kropp, och blir det då bättre att läsa någons hårda träningsdagbok och kroppsmått? No, I donīt think so.

Vad jag egentligen vill få fram med detta inlägg är att jag tycker att de smala och självsäkra peronerna skulle kunna hålla en lite längre profil. Finns så otroligt många unga, fram för allt tjejer, som verkligen tar åt sig och sedan slutar med att äta och till slut, om det går riktigt dåligt, dör de. Det sägs ju att man skall vara nöjd över sig själv och sin kropp men ändå är inte närapå alla det, och jag tycker att de som är det kan hålla sig lite lugna och vara stolta över sig själva, men hela världen måste inte veta om det. Eller vad är er åsikt om detta?

     

 

 
 
Ingen bild

Maggi

31 januari 2012 15:03

Vilket sammanträffande. Råkade nyss komma hem från plugget efter en mycket dåålig dag och startade datorn o klicka in på din blogg och så läste jag detta. Måste säga att jag blir så arg när jag ser någon smalis stå och skryta om sig själv och ibland säga att den inte borde äta kakan för att den blir tjock. Så JA DE BORDE HÅLLA LÄGRE PROFIL som du säger!

 
Ingen bild

Evelina

31 januari 2012 15:45

Du har precis tagit orden ut min mun! Jag tycker det är så satans stört när de smala stickorna skall stå och skryta.

 
Ingen bild

Kim

31 januari 2012 16:05

För smala tjejer är bara fula. ni borde inte bry er om dem, ni med lite fett är sexigare. kram!

 
Ingen bild

Jennifer

31 januari 2012 16:30

Jag är nöjd med min kropp och jag är inte pinnsmal. Men erkäner jag mår dåligt när jag ibland läser någons träningdagbok.

 
Ingen bild

Amanda

31 januari 2012 17:32

Älskar när du skriver sådana här tank-inlägg som får en att tänka till lite! du har sagt att du vill ha tips och önskemål av dina läsare så jag skulle tycka det skulle vara kul om du kunde skriva vad du tycker om tatueringar och piercingar. Många som är osäkra på den fronten ju. Tack för en bra blogg fantastiska du!

 
Ingen bild

Molly

31 januari 2012 17:39

Jag tycker också att det är så störande när de skryter om hur smala det är. Har en kompis som gör det och ibland skulle jag bara vilja skrika åt henne att sticka...
Gillar din blogg!

Elin .

31 januari 2012 17:46

Ja ibland blir man lite irriterad. Tack för berömmet, det värmer!

 
Ingen bild

Margarete

31 januari 2012 18:21

bra inlägg, det har någon mening i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards