applelife

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

To feel bad about famous bloggers

Av Elin . - 28 januari 2012 17:04

Fick idag på förmiddagen ett mejl av en läsare vid namn Linda som skev och undrade varifrån jag får inspiration till att skriva och hur jag formulerar det jag vill skriva ner. Hon skrev också att hon mår dåligt när hon läser kända bloggar. Skriverier om fester, träning, skönhet och pojkvänner gör henne, och många andra bara depremerade. Jag tänkte att jag skulle ta upp detta ämne i bloggen, för det är väl inte meningen att man skall må dåligt när man läser någons blogg? Jag kan erkänna att innan jag började blogga följde jag massor av bloggar och varje gång någon skrev om en häftig fest hon hade varit på, eller om hennes fantastiska pojkvän klickade jag bara bort hela bloggsidan. Nu när jag själv börjat blogga har jag minskat ner på bloggarna jag följer, och antalet är nu nere vid ungefär fem. Jag har också insett att som bloggare väljer man själv vad man tar upp i sin blogg. Alla vill ju få sitt liv att verka lyxigt och fyllt med fester, kompisar, resor och underbara pojkvänner, och då väljer man att bara ta upp sådant i sin blogg för att få alla att tro att man har ett sådant lyxigt liv. Men sanningen är ju helt en annan. Ingen lever ett liv utan sorg, saknad, strid, hat och stunder då man verkligen är nere, inte ens en känd bloggare! Därför tycker jag att det är lite fel att bloggare bara skriver om allt bra som de varit med om. Okej, man skall inte klaga och skriva skit i en blogg för då tröttnar läsarna i längden, men det jag menar är att man ibland verkligen skulle kunna skriva ut att man inte är på världens toppen humör istället för att låtsas att man hela tiden har det så bra och är glad och det ända som någonsin är dåligt är att man har huvudvärk. Nu kanske de flesta tycker att jag inte borde uttala mig om denna sak eftersom ändå ingen läser min blogg. Men åt er som tycker det kan jag säga att jag har otroligt mera läsare än jag förväntat mig efter 1½ månad, och jag är nöjd över att de tycker om min blogg som den är; mycket av det goda men också det dåliga. Tack för att ni läsare finns och tack Linda för ditt mejl!

 
 
Ingen bild

Sara

28 januari 2012 18:32

Jag håller så med dig. Kända bloggare som bara skriver om fest och killar tröttnar jag bara på. Men din blogg har jag följt ända sedan du började blogga. Jag tycker om att du skriver om dåliga dagar också, det blir en mera real-känsla då.

 
Ingen bild

Linda

28 januari 2012 19:16

Tack Elin det här fick mig att må mycket bättre. Du är så duktig och har bra åsikter och tankar och bra att du tar emot det dina läsare säger och tycker och hjälper dem!

 
Ingen bild

Johan

28 januari 2012 19:42

Jag har aldrig tänkt på det att man skulle må dåligt över att läsa någons blogg, kanske beror på att jag inte riktigt läser någons blogg. Men roligt att veta din åsikt i alla fall. Ett bra inlägg som vanligt.

 
Ingen bild

Henrika

28 januari 2012 20:27

Såg din bloggadress på kamrat för första gången idag och när jag kollade in den så första inlägget var det hhär och jag bara "wow", jag undrar hur många läsare har du?

 
Ingen bild

Emma

28 januari 2012 21:02

Jag känner mig också nere när jag läser till exempel blondinbellas eller fokis blogg, men blir bara glad av din blogg. har länge läst den och funderat att kommentera och nu blev det då den första.

 
Ingen bild

Elin

28 januari 2012 21:23

Jätte bra skrivet! Lycka till med bloggen i fortsättningen du är värd mååååååååånga läsare. Kram!

 
Ingen bild

Elin

28 januari 2012 21:24

Förresten är det lite coolt allt jag har samma namn som du ;)

 
Ingen bild

Jennifer

28 januari 2012 22:00

Ja jag läser inga kända bloggar för jag blir äcklad av all jävla snack om partyn och killar

 
Ingen bild

Karin

28 januari 2012 22:25

Är du avundsjuk på de kända bloggerskorna eller? Jag tycker deras bloggar är super bra och jag mår inte dåligt när jag läser de. Du kanske borde skriva mera om fester och så om du vill bli känd.

 
Ingen bild

Martin

28 januari 2012 22:53

karin, jah tror inte hon är avundsjuk på kända bloggerskor. Hon tycker bara det är onödigt att skriva om fester och nya märkesväskor så som Gucci varje vecka. du skall inte skrivva en komentar om att hon borde skriva om fester för att bli känd. du vet ju inte ens om hon strävar till att bli det. och jag tycker att hon är så mycket snyggare än de populär kenza och kissie. de är bara dåliga. och till sist, om du inte gillar den här bloggen måste du ju inte se in på den.
lyssna inte på henne elin, du har en bra blogg. H:Martin.

 
Ingen bild

Ella

28 januari 2012 23:24

I love your blog<3

 
Ingen bild

Lisa

28 januari 2012 23:42

Jag tycker det är kul att läsa om partyn någon har varit på, men förstår nog din point här också. Finns många som blir nedstämda pga av bloggar, lite synd tycjer jag.

 
pernilla

pernilla

3 april 2012 19:22

kolla in http://thelifeofareadhead.blogg.se
jag bloggar om allt möjligt, just nu har jag skrivit ett inlägg om äckel p stav, råder er alla att inte skaffa en kolla in bloggen och läs mer om det

http://thelifeofareadhead.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin . - 2 juni 2013 11:41

Nu har jag motivationen tillbaks igen och därmed börjat blogga! Bloggen är nu flyttad till http://elingronroos.blogspot.se/ ...

Av Elin . - 27 maj 2013 19:08

Precis som rubriken säger har jag helt tappat motivationen för att blogga så jag tänkte ha paus nu denna vecka och återkomma igen någongång under helgen och då också på en helt ny bloggportal. Jag vet, det har blivit lite väl mycket byte här nu den s...

Av Elin . - 26 maj 2013 17:20


  Ärligt talat, vilken seg dag det har varit! Jag vaknade redan runt halv nio idag men hade absolut ingen lust att kliva upp så jag låg kvar i sängen två timmar till innan jag fixa ihop lite frukost och satte på ett avsnitt av Solsidan. Jag har se...

Av Elin . - 24 maj 2013 20:05


  Jag har stått och prövat kläder hela kvällen och bestämt vilka plagg som får följa med till Göteborg nästa vecka och vilka som inte får göra det. Dock blev det lite problem med den här klänningen då jag inte kan bestämma mig om jag ska packa med...

Av Elin . - 22 maj 2013 17:59

    Matteprovet idag gick inte alls bra! Mentalt har jag redan tagit sommarlov så det känns riktigt jobbigt att vara i skolan, eller egentligen är det inte själva skoldagen som är jobbig, utan det är mest det där att orka ta sig dit som är jobbig...

Translate

Presentation


Elin är mitt namn. Jag är en finlandssvensk tjej på 17 år som vill inspirera mina läsare genom att berätta om vardagsfix, tankar, mode, träning, mitt första år på gymnasiet och framför allt hur det är att bo i en stad där ingenting händer!

Contact

Categories

Archive


Ovido - Quiz & Flashcards